مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد:

طرح مسکن محرومان گیلان به سه هزار واحد افزایش یافت

محمد اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از افزایش یک هزار واحدی سهمیه طرح احداث واحد مسکونی محرومان در استان خبر داد و گفت: با احتساب سهمیه جدید تعداد مسکن محرومان استان به سه هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از افزایش یک هزار واحدی سهمیه طرح احداث واحد مسکونی محرومان در استان خبر داد و گفت: با احتساب سهمیه جدید تعداد مسکن محرومان استان به سه هزار واحد افزایش یافت.

محمد اکبرزاده با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۸۰۱ متقاضی موفق به دریافت پروانه ساخت شده‌اند، افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آغاز معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل تصریح کرد: تاکنون دو هزار و ۸۶ متقاضی به بانک معرفی و یک هزار و ۹۹۱ قرارداد با بانک‌های عامل منعقد شده است.

وی همچنین از پرداخت ۶۶ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به متقاضیان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون برای ساخت این واحدها هزار و ۶۷۲ مورد پی کنی، هزار و ۱۸۴ مورد اجرای فونداسیون، ۳۸۲ مورد اجرای ستون، ۲۱۱ واحد اجرای سقف و ۱۱۳ مورد دیوارکشی انجام شده است.

اکبرزاده یادآور شد: از دهه فجر سال گذشته برای ۳۵ خانوار شهری و روستایی مبلغ هزار و ۸۳۱ میلیون ریال از محل کمک‌های بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) جهت ساخت، تعمیر، تکمیل، خرید، رهن، اجاره و تامین مسکن محرومان پرداخت شده است.

 احداث دو هزار واحد مسکن محرومان با جامعه هدف مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی و حتی افراد که مسکن مستهلک،  فرسوده و غیر مناسب دارند، احداث می‌شود.

طرح احداث دو هزار مسکن محرومان با امضاء تفاهم نامه سه جانبه سازمان برنامه بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری گیلان از شهریور ماه امسال آغاز شده است و سهمیه جدید به این رقم افزوده می شود.

گیلان با دو نیم میلیون نفر جمعیت از متراکم ترین استانهای کشور است.

Share