دبیر کارگروه تبادل انجمن بلاکچین ایران:

صرافی‌های رمزارز به دنبال قانون‌گذاری حوزه هستند | موج تخریبی از سوی یک نماینده آغاز شد

دبیر کارگروه تبادل انجمن بلاکچین ایران اظهار کرد: صرافی‌های رمزارز به دنبال قانون‌گذاری در این حوزه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ارزدیجیتال، دبیر کارگروه تبادل انجمن بلاک چین، درباره وضعیت فعلی صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی ضمن بیان اینکه احتمال تعطیلی وب‌سایت‌های خریدوفروش ارزهای دیجیتال بسیار ضعیف است گفت: «صرافی‌های رمزارز به دنبال قانون‌گذاری در این حوزه هستند.»

 سروش حسین زاده، دبیر کارگروه تبادل رمزارز انجمن بلاک چین ایران، در واکنش به اخبار منتشرشده در شبکه‌های مجازی درباره تعطیلی وب‌سایت‌های خریدوفروش ارزهای دیجیتال با بیان اینکه این احتمال بسیار «ضعیف» است، گفت: ممکن است مانند سال‌های گذشته بسته شدن درگاه و فیلتر شدن اتفاق بیفتد اما با توجه به دغدغه قوه قضاییه و پلیس فتا در کاهش تخلفات این حوزه و جلوگیری از زیرزمینی شدن بازار رمزارزها، فعالیت‌ها حتی در صورت فیلترشدن وب‌سایت‌ها ادامه خواهد یافت تا تعامل و توافق با نهادهای مربوطه صورت پذیرد.

او در بخشی از اظهارات خود در ارتباط با امکان قطع درگاه‌های بانکیِ مرتبط با خریدوفروش ارزهای دیجیتال گفت: با هجمه‌هایی که چشم‌بسته در حال شکل‌گیری است، ممکن است این اتفاق برای چند روز یا چند هفته رخ دهد و در صورت رخداد، صرافی‌ها سعی در استفاده از درگاه‌های جایگزین خواهند داشت.

حسین زاده درباره اخبار روزهای اخیر گفت: موج تخریبی به وجود‌آمده از نامه یکی از نمایندگان مجلس شروع شد که در آن ابراز نگرانی خود از خروج پول از بورس و روانه‌شدن آن به سمت بازار رمزارز را در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کرده بود و خواستار برخورد با وب‌سایت‌های این حوزه شده بود. در روزهای گذشته نیز آقای مانی یکتا، معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، در گفتگوی ویژه خبری مصوبه سال ۹۸ هیئت وزیران را مجدد بازخوانی کردند که تعدادی از کانال‌های خبری داخل و خارج کشور با تیترهای تحریک برانگیز نظیر «ممنوعیت مبادله رمز ارزها در کشور» بر آتش این قضیه افزودند بدون اینکه نگاهی به متن این مصوبه داشته باشند.

او درباره مصوبه هئیت وزیران اظهار داشت: هیئت وزیران در این مصوبه استفاده از رمزارز به عنوان پول در مبادلات داخل کشور را غیرمجاز اعلام کرده‌اند. به عنوان مثال اگر شما قصد داشته باشید خودرویی معامله کنید طبق این مصوبه مجاز به مبادله آن با رمزارز نیستید. در این مصوبه ریسک خرید و فروش و سرمایه گذاری به خود متعاملین نسبت داده شده و به نحوی حمایت و ضمانت دولت و بانک مرکزی را در این زمینه سلب نموده.

حسین زاده همچنین در مورد قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال گفت: از ابتدای تابستان ۹۹ که بحث رگولاتوری رمزارزها در فضای خبری ایران مطرح شد تشکل ها و کارگروه‌هایی به وجود آمد که تلاش‌هایی برای قانون گذاری این حوزه انجام دادند.

دبیر کارگروه تبادل انجمن بلاک چین ایران از سه تشکل انجمن بلاک چین، نظام صنفی رایانه‌ای تهران و انجمن فین‌تک در بانک مرکزی، به‌عنوان نهادی یاد کرد که در تلاش برای تعیین و تعریف چارچوب‌های فعالیت وب‌سایت‌های خریدوفروش ارزهای دیجیتال هستند.

Share