رئیس شورای قضایی استان گیلان؛

شهرداری لنگرود نشانه گذاری تالاب کیاکلایه را آغاز کرده و حریم آن را مشخص کند

طی نشست کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل ها و مراتع به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی و با حضور مدیران دستگاه های متولی، راهکارهای احیای تالاب کیاکلایه لنگرود بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل ها و مراتع با موضوع احیای تالاب کیاکلایه لنگرود، صبح امروز به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان و با حضور مدیران دستگاه های مسئول برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در این نشست با گلایه از اینکه بخش بزرگی از تالاب کیاکلایه به سبب سوء مدیریت دستگاه های مسئول طی سالیان متمادی از بین رفته است، اظهار داشت: شهرداری لنگرود موظف است در راستای احیای تالاب کیاکلایه، نشانه گذاری تالاب را بلافاصله آغاز کرده و حریم آن را مشخص نماید.

رئیس شورای قضایی استان گیلان با بیان اینکه شهرداری می تواند در ازای هزینه ای که برای تالاب کیاکلایه صرف می کند، از ظرفیت های گردشگری این تالاب درآمدزایی نماید، گفت: لازم است کمیته ای تخصصی با حضور متولیان امر تشکیل شده و اقدامات شهرداری لنگرود با نظارت و همفکری اعضای این کمیته اجرایی شود.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در ادامه با اشاره به گزارش هایی مبنی بر تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی توسط برخی دستگاه ها یا نهادها تصریح کرد: قوه قضائیه با هر دستگاهی که به اراضی ملی دست اندازی کرده و به نفع کارکنان یا سازمان سند گرفته باشد، برخورد کرده و با ابطال سند از این اراضی رفع تصرف خواهد نمود

Share