استاندار گیلان در بیست‌ودومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز؛

شمار خیران نیک‌اندیش گیلان، رو به افزایش است | فعالیت افزون بر ۳۰۰ خیر مدرسه ساز در گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز علاوه بر عرصه آموزش و علم آموزی، در عرصه فرهنگ نیز گام‌هایی اعتمادآفرین برداشته‌اند، گفت: طی سال‌جاری؛ گیلان در پویش مردمی ساخت فضاهای آموزشی دارای رتبه دوم کشوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع عصر امروز (سه‌شنبه) در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور که از طریق ارتباط زنده تصویری با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد، با تبریک ایام پرفضیلت ماه رجب و میلاد با سعادت امام پرهیزکاران و الگوی کامل نیک اندیشی امام علی (ع) اظهار داشت: بسیار مفتخرم در این جلسه با ارزش و در جمع خیرانی حضور یابم که نه فقط در عرصه آموزش و علم آموزی، بلکه در حوزه فرهنگ این سرزمین گام‌هایی اعتمادآفرین برداشته اند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خیران مدرسه ساز، امروز به یک الگو برای آحاد جامعه تبدیل شده، گفت: شمار این نیک اندیشان که الزاماً از توانمندان استان نیستند؛ روز به روز، رو به فزونی است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه افزون بر ۳۰۰ خیر مدرسه ساز در گیلان، در جهت فراهم‌سازی امکانات تحصیلی برای فرزندان این استان می‌کوشند، افزود: بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز در حالی برگزار شده که رشد تعهدات استان در این دوره، نسبت به دوره قبلی جشنواره، ۲۶۹ درصد افزایش یافته که نشانگر تمایل نیک اندیشان به گسترش فعالیت‌های خیرخواهانه است.

وی با اشاره به اجرای دو پویش مردمی در استان برای ساخت فضاهای آموزشی طی سالجاری براساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی و پرورشی کشور، گفت: نخستین پویش به ثمر رسیده و دومین پویش نیز با استقبال مناسب مردم فرهنگ دوست گیلان، تا زمان حاضر دارای رتبه دوم کشوری در تعداد نفرات شرکت کننده و جذب ریالی و نیز استان اول در شاخص مشارکت بر اساس معیار نسبت تعداد دانش آموزان استان است.

استاندار گیلان خیران مدرسه ساز را انسان‌های والایی دانست که در جهادی مقدس گام نهاده‌اند و افزود: فعالیت این عزیزان، زمینه ساز توسعه انسانی بعنوان مهمترین رکن توسعه جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از تعداد ۳۳ پروژه به بهره‌برداری رسیده در شهرستان‌های استان طی سال جاری، ۲۶ پروژه توسط خیران مدرسه‌ساز و مشارکت ۸۰ درصدی آنان به ثمر نشسته، گفت: پروژه‌های نیمه تمامی نیز در این حوزه در دست اجراست که تا قبل از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی دانش‌آموزان این سرزمین را اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور ذکر و خاطرنشان کرد: آینده سازان این مرز و بوم باید در محیطی مناسب و مطلوب به یادگیری و فراگیری علوم بپردازند و فراهم نمودن مکان‌هایی برای علم آموزی آنان، حسنه‌ای جاریه است.

 زارع ادامه داد: خیرین مدرسه ساز با کار خیر خود، اقدام به فرهنگسازی می‌کنند و در واقع مشوق افرادی دیگر در جامعه نیز هستند.

در پایان این مراسم از ۱۱ خیر مدرسه‌ساز گیلان با اهدای لوح سپاس توسط استاندار گیلان تجلیل شد.

Share