با تصویب کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست روحانی؛

سفر به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در ایام نوروزی ممنوع شد

کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رییس جمهوری تصویب کرد: سفر به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در ایام نوروزی ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، در چارچوب این دستورالعمل که توسط قرارگاه عملیاتی و با مشارکت کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین شده، پیش بینی شد که تمامی ترددها و سفرها به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع شود.

کمیته بهداشتی و درمانی نیز موظف شد اقدامات لازم را برای بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با سفر، اقامتگاه‌ها، مراکز تفریحی و محیط‌های کسب و کار و نظارت دقیق بر روند اجرای این پروتکل‌ها، انجام دهد.

قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز موظف شدند بر تغییر وضعیت احتمالی استان‌ها در خلال سفرهای استانی و هماهنگی میان دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، وزارت میراث فرهنگی و راه و شهرسازی برای کنترل تردد افراد با تست مثبت کرونا و برخورد با خاطیان‌عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدامات لازم را با نهایت دقت انجام دهند.

رییس‌جمهوری در همین ارتباط با اشاره به تجارب به دست آمده در یک‌سال اخیر و در عین حال دومین نوروزی که کشور گرفتار پاندمی کووید ۱۹ است، گفت: با بهره‌گیری از این تجربیات و همچنین رعایت دقیق و جدی پروتکل‌ها و پیش گرفتن زندگی سازگار با کرونا می‌توان تعطیلات مرتبط با نوروز را با اجرای پروتکل‌ها برگزار کرد.

روحانی تاکید کرد: اگرچه توصیه جدی متخصصان، فعالان و مسوولان بهداشتی کشورعدم رفت و آمد غیرضرور بویژه برای افراد خطرپذیر است و بسیاری نگرانی‌ها که در خصوص شیوع بیماری با توجه به رفت و آمدهای نوروزی وجود دارد اما می‌توان با اتکا بر مسوولیت‌پذیری جامعه و مردم و حساسیت‌هایی که نسبت به حفظ سلامت وجود دارد، امیدوار بود که با رعایت دستورالعمل‌ها، امکان تردد در ایام نوروز به شهرهای با وضعیت آبی و زرد فراهم شود.

رییس جمهوری از کمیته تبلیغات خواست با همکاری قرارگاه و کمیته بهداشتی و درمانی در یک برنامه‌ریزی تبلیغی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، تمامی جزئیات دستورالعمل مرتبط با ایام نوروز اطلاع‌رسانی و آموزش داده شود تا مردم به هیچ وجه نسبت به وضعیت‌های مختلف در مورد اجازه و یا ممنوعیت تردد به شهرهای با وضعیت‌های چهارگانه دچار ابهام نشوند و بتوانند به طور دقیق برای خود برنامه ریزی کنند.

روحانی به این کمیته همچنین ماموریت داد با همکاری صدا و سیما و وزارتخانه‌های ارتباطات و ارشاد و بکارگیری تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور، امکان پخش برنامه‌های نشاط‌آور متناسب با ایام شادی و تعطیلات نوروزی از جمله نمایش فیلم‌ها، اکران‌های متناسب سینمایی و کنسرت‌های آنلاین را فراهم کند.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به بررسی‌های انجام شده از وضعیت‌های مختلف در جامعه تصریح کرد: مقاومت، صبر و تحمل مردم در یک‌سال گذشته در برابر فشار شدید اقتصادی در دوره تحریم‌ها و شیوع کرونا، ستودنی است و باید قدردان چنین مردمی باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد: میزان فشاری که بر مردم وجود دارد از سوی مسوولان و دولت قابل درک است و تمامی تلاش دولت این است که در عین حفظ سلامت بتواند در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی عوارض اجتماعی و اقتصادی کرونا را نیز کنترل کند و همواره تلاش داشته که کمترین عوارض متوجه زندگی مردم شود و تمامی اقداماتی که در این عرصه انجام گرفته، با قدرت تداوم می‌یابد.

وی افزود: همه دستگاه‌ها در دولت و سایر قوا باید با هماهنگی و اقدامات منسجمی که انجام می‌دهند موجبات کاهش فشارهای حاشیه‌ای و یا غیرمرتبط شوند و اجازه ندهند که درگیری‌های جناحی و یا سلایق خاص افراد، عوارض ناخواسته جنگ اقتصادی و کرونا بر مردم را تشدید کند.

روحانی در ادامه پس از گزارش کمیته اقتصادی در خصوص مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد ارائه سه خدمت عمومی با بیشترین تقاضای مردمی در بستر سکوی دولت همراه، و معرفی وزارت راه و شهرسازی و سازمان تامین اجتماعی به عنوان پیشروترین دستگاه‌ها در اجرای این مصوبه، دستگاه‌های مسوول را موظف کرد نسبت به پیوستن به سکوی دولت همراه و اجرای مصوبه ستاد کرونا تسریع کنند و کارگروه‌های مختلف در این خصوص ماموریت یافتند بر حسن اجرای این مصوبه نظارت و اقدامات اجرایی را انجام دهند.

رییس جمهوری تأکید کرد که باید به دقت وضعیت و شرایط جدید بیماری مربوط به ویروس جهش یافته کرونا را رصد کرده و مداخله مناسب را انجام داد.

Share