وزیر کشور اعلام کرد؛

سفر‌های نوروزی به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است | حق چادر زدن را ندارید

وزیر کشور گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا مقرر شده سفر به شهرهای قرمز و نارنجی و از این شهرها ممنوع باشد، اما به بقیه شهرستانها و شهرها سفر آزاد است. البته توصیه می کنیم اگر کسانی فکر می کنند که قدرت و شرایط رعایت پروتکل ها را ندارند از سفر خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفتگو با خبرنگاران در قم در پاسخ به سوالی در خصوص شرایط سفر‌های نوروزی گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه مصوبه دارد و ما نیز تابع آن هستیم.

وزیر کشور ادامه داد: در این ستاد مقرر شده شهر‌هایی که  در رنگ بندی قرمز و نارنجی هستند، سفر کردن به آن‌ها و یا از آن ها ممنوع است، ولی سفر به بقیه شهرستان‌ها و شهر‌های کشور آزاد است.

وی در همین راستا گفت: توصیه می‌کنیم اگر کسانی فکر می‌کنند که قدرت و شرایط رعایت پروتکل‌ها را ندارند از سفر خودداری کنند، پروتکل ها را شدیدتر کرده‌ایم. چادر زدن در بوستان ها و خیابان ها و استفاده از مدارس و یا خانه های شخصی که مورد اطمینان نیستند همه اینها ممنوع خواهد بود. هتل ها و رستوران هایی که می روند باید از قبل با هماهنگی وزارت گردشگری به گونه‌ای تدارک ببینند که دستورالعمل ها  رعایت شود. برای اتوبوس، هواپیما و قطار از قبل دستورالعمل داده شده است. محور سلامت و محور صحت برای مردم خود مردم هستند.

رحمانی فضلی افزود: وظیفه دولت و دستگاه‌های اجرایی، پیش بینی و برنامه ریزی مؤثر، مهیا کردن امکاناتی مانند پزشک، دارو و تخت و همچنین ارائه تذکر‌ها و توصیه‌های لازم است.

وزیر کشور تاکید کرد: نیت و رویکرد ما این نیست که در خصوص مردمی که یک سال در سختی هستند از روش‌های جرم انگارانه و برخورد‌های قانونی استفاده کنیم، ولی با همه خویشتنداری‌ها در برخی موارد مجبور می‌شویم با متخلفان و عده معدودی که در رابطه با سلامت عموم مردم تخلف می‌کنند برخورد کنیم.

Share