اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور؛

زمان و روش های الکترونیک ثبت نام از داوطلبان انتخابات میاندوره ای مجلس

در اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور، زمان و نحوه ثبت نام داوطلبین انتخابات اولین میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه¬های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه» و «میانه» اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، متن کامل اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره (۱۱)
به آگاهی هم¬میهنان عزیز می¬رساند، ثبت¬نام از داوطلبان انتخابات اولین میاندوره¬ای یازدهمین دوره¬ مجلس شورای اسلامی برای حوزه¬های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه» و «میانه» از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه تاریخ ۰۸/فروردین/۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه تاریخ ۱۴/فروردین/۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) به عمل خواهد آمد. داوطلبان گرامی می¬توانند جهت ثبت نام به سه روش زیر اقدام نمایند:

۱. ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت¬نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat. moi. ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v. Keshvar)؛
۲. ثبت نام از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat. moi. ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v. Keshvar)؛
۳. ثبت¬نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا ستاد انتخابات کشور (از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) و دریافت رسید ثبت¬نام.

مدارک الزامی جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی:
۱- اصل کارت ملی و تصویر آن.
۲- اصل شناسنامه عکسدار و تصویر کلیه صفحات آن.
۳- یک قطعه عکس جدید ۴ × ۳ (ترجیحا با زمینه روشن).
۴- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل معتبر.
۵- اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء وعدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی.
۶- اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی.

نکات مهم:
اول: به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب¬شوندگان هنگام ثبت¬نام باید دارای شرایط زیر باشند:
۱- اعتقاد و التزام عملی به اسلام.
۲- التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
۳- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
۴- ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.
۵- داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن.
۶- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه.
۷- سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی.
۸- حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام.
تبصره ۱- داوطلبان نمایندگی اقلیت¬های دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور در بند (۱) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت¬العقیده باشند.
تبصره ۳ – هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می‌شود.
دوم: بر اساس قانون تفسیر ماده (۲۸) که در تاریخ ۱۲/۵/۱۳۹۰ به تایید شورای محترم نگهبان رسیده، مدرک معادل مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.
سوم: به استناد ماده ۴۶ قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام نمایند، عدول از انصراف نیز پذیرفته نخواهد شد.
چهارم: طبق ماده¬ی (۱۸) قانون تسهیلات استخدامی جانبازان مصوب ۳۱/۳/۷۴ و تبصره¬ی ماده¬ی (۲۱) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۱۳/۹/۶۸ و قانون جامع حمایت از ایثارگران و جزء (۶) بند «ث» ماده¬ی (۸۸) قانون برنامه¬ی ششم، کلیه¬ی جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه¬ی حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می¬گردند.
پنجم: بر اساس ماده¬ی ۷ و ۸ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت¬های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان موظفند حسابی را نزد یکی از بانک¬های دارای مجوز بانک مرکزی تعیین و هنگام ثبت نام ارائه دهند. و شخصی را به عنوان نماینده¬ی مالی تعیین و به همراه مشخصات کامل وی در هنگام ثبت نام به وزارت کشور و یا فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه معرفی نمایند.
ششم: با موافقت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۲، متولدین سال ۱۳۵۲ و قبل از آن از خدمت سربازی معاف می¬باشند. و به استناد تبصره ماده ۹ آئین¬نامه اجرایی قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۸/۱۱/۱۳۹۷ کلیه مشمولینی که تحت معافیت عفو رهبری قرار گرفته‌اند از ارائه کارت پایان خدمت سربازی معاف می‌باشند.
در پایان یادآور می¬گردد؛ مدارک معتبر تحصیلی مدارکی هستند که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و مدارک حوزوی باید به تایید مرکز مدیریت حوزه-های علمیه قم، مشهد و اصفهان رسیده باشد.

ستاد انتخابات کشور

Share