نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس خبرداد:

رفع مشکلات مالی تقاطع غیرهمسطح لاهیجان|کارخانه سیمان دیلمان تعامل داشته باشد

فرخی میکال از حل مشکلات مالی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان با پیگیری‌های فراوان خبر داد و گفت: امیدواریم با تخصیص بودجه و مشارکت سایر دستگاه‌‌ها این پروژه با سرعت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «رسول فرخی میکال» در مورد اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان مطالبی بیان داشت: روند اجرای این پروژه از مهرماه سال ۹۴ شروع شد و در سه سال به جهت مشکلاتی که به وجود آمد تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی نداشته است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس از عقد قرارداد با شرکت گیل پوشش سفیدرود در تیرماه سال ۹۸ برای ساخت تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان سخن گفت و تصریح کرد: پس از کسب اعتماد مردم و ورودم به خانه ملت با جدیت پیگیر حل مشکلات این پروژه بوده‌ام و رایزنی‌های زیادی را با وزارتخانه مرتبط انجام دادم.

وی با بیان اینکه در خرداد ماه امسال برای بازدید از پروژه میدان گیل و سایر پروژه‌ها از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دعوت به عمل آمد اذعان کرد: با حضور معاون رئیس‌جمهور مسائل و مشکلات پیش‌روی این پروژه را مطرح کردیم و ایشان هم قول دادند که با ما همکاری و مشکلات مالی طرح را حل کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور پنج میلیارد تومان برای انجام مراحل ارزیابی به پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان اختصاص داد افزود: برای این پروژه هیچگونه ارزیابی انجام نشده بود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزایش قیمت مصالح را از دیگر مشکلاتی که برای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان به دلیل‌عدم ارزیابی به وجود آمد، اعلام کرد و افزود: پیمانکار با توجه به قرارداد اولیه‌ای که داشت با این وضعیت فعلی و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها متضرر شد.

فرخی میکال با بیان اینکه وی برای حل و فصل این موضوعات چندین نوبت با وزیر راه و شهرسازی جلسه برگزار کرده است اظهار داشت: به جهت‌عدم اجرای به موقع این پروژه و طولانی شدن روند ساخت آن مشکلات زیادی برای مردم جهت تردد به وجود آمده است و مردم خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه پس از رایزنی‌های فراوان، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۴۲ میلیارد تومان به شکل اسناد خزانه به پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان اختصاص داد گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی را متقاعد کردیم که آن‌ها باعث متضرر شدن پیمانکار شده‌اند زیرا اگر ارزیابی از ابتدا به درستی اجرا و فضای پروژه آماده می‌شد پیمانکار هم کار خود را انجام می‌داد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تاکید بر اینکه جهت حل و فصل مشکلات ارزیابی این پروژه هم اقدامات خوبی شکل گرفته است یادآور شد: در حال حاضر ارزیابی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان به میزان ۹۰ درصد انجام شده است و از همین‌جا از شرکت توزیع برق هم می‌خواهم که نسبت به جابه‌جا کردن سریع‌تر تأسیسات و تیرهای برق اقدام کند.

فرخی میکال افتتاح پل غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان را تا پایان دولت بعید دانست و اضافه کرد: با اتمام مراحل ارزیابی، مشارکت شرکت برق و با تخصیص بودجه لازم امیدواریم که روند ساخت پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و با پیگیری‌های مستمری که انجام شد مشکلات مالی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان حل و اعتبارات ارزیابی آن هم واریز شده است افزود: کاهش مشکلات مردم جهت تردد و حضور پلیس راهور هم موضوعی است که حتما آن را در جلسه شورای تامین مطرح می‌کنم تا مشکلات مردم کمتر شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس اجرای پروژه راهسازی در مسیر سنگر-سراوان-سیاهکل را هم مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در این مورد هم بنده در مجلس به وزیر راه و شهرسازی تذکر دادم زیرا علاوه بر بحث مشکلات ترافیکی ما شاهد کشته شدن عده زیادی در این مسیر پرتردد و بدون استاندارد هستیم.

فرخی میکال اختصاص بودجه بیشتر برای حل مشکلات مسیر سنگر-سراوان-سیاهکل را از جمله موضوعاتی که توسط وی پیگیری می‌شود اعلام کرد و یادآور شد: برای جاده دیلمان هم اعتباری از وزیر راه و شهرسازی اختصاص و بخشی از پروژه انجام شد و برای بخش دیگر هم اعتبارات مالی خوبی گرفته شد تا هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه به علت نحوه عملکرد کارخانه سیمان نیز تذکری به وزیر راه و شهرسازی داده است خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان دیلمان باید یک تعامل قوی با منطقه داشته باشد و متولیان آن اگر مشکلاتشان را با منطقه حل نکنند بدون شک ما نیز برای دفاع از حق مردم حتما راه‌های دیگری را در پیش خواهیم گرفت.

Share