با وجود فرود موفقیت‌آمیز؛

دهمین نمونه موشک استارشیپ شرکت اسپیس ایکس منفجر شد

نمونه‌ غول‌پیکر ۵۰ متری استارشیپ اسپیس‌ایکس از تأسیسات اسپیس‌ایکس در بوکا چیکا تگزاس برخاست و تا ارتفاع ۱۰ کیلومتری از سطح زمین اوج گرفت اما پس از فرود منفجر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جدیدترین نمونه موشک استارشیپ متعلق به شرکت اسپیس ایکس پرواز و فرود موفقیت‌آمیزی را تجربه کرد اما پس از فرود روی سکو منفجر شد.

نمونه جدید موشک استار شیپ با نام اس‌ان۱۰ (SN10) در جنوب ایالت تگزاس آزمایش شد که برخلاف دو بار قبلی که فرود هیچ کدام از آن‌ها موفقیت آمیز نبود اما اینبار توانست پس از طی ارتفاع ۹.۵ کیلومتری به طور کامل فرود آید اما دقایقی بعد، این موشک با انفجار نابود شد.

ایلان ماسک موسس شرکت اسپیس ایکس پس از این اتفاق، سراغ جنبه مثبت آن رفت و در توییتی گفت: «استارشیب اس‌ان۱۰ سالم فرود آمد.»

وی معتقد است که اسپیس ایکس کارهای بزرگی انجام می‌دهد. آقای ماسک افزود: «روزی پروازهای استارشیپ به موضوعی عادی تبدیل می‌شود و این معیار واقعی موفقیت خواهد بود.»

اسپیس‌ایکس قصد دارد با استفاده از استارشیپ سفر انسان به مریخ را محقق کند.

استارشیپ که قرار است در آینده ساخته شود، از یک سفینه فضایی سرنشین‌دار و یک قسمت فوقانی تشکیل می‌شود که «سوپر هوی» (بسیار سنگین) نام دارد. این قسمت به جای ۹ موتور به ۳۷ موتور مجهز است. این موشک که ارتفاع آن به ۱۲۰ متر می‌رسد، قادر خواهد بود تا ۱۰۰ تن بار را در مدار زمین قرار دهد.

هر یک از سه آزمایش‌ استارشیپ شش و نیم دقیقه طول کشید.

Share