مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد:

درخواست وزیر کشور برای اولویت رانندگان حمل و نقل عمومی برای واکسن کرونا

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: وزیر کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار در اولویت قرار دادن رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی پس از کادر درمان برای تزریق واکسن کرونا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، وزیر کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار در اولویت قرار دادن رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی پس از کادر درمان برای تزریق واکسن کرونا شد.

مرتضی ضامنی افزود: با تاکید بر حساسیت و ضرورت ارائه خدمات توسط ناوگان تاکسیرانی در کشور و با هدف قطع زنجیره کرونا، درخواست قرارگیری رانندگان ناوگان تاکسیرانی در اولویت دریافت واکسن بعد از کادر درمان را از طریق وزارت کشور پیگیر شدیم.
وی ادامه داد: بر همین راستا، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا با ارسال نامه‌ای به دکتر روحانی رئیس جمهوری خواستار اولویت رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی برای تزریق واکسن کرونا پس از کادر درمان شده‌اند.
ضامنی در مورد این درخواست گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهم حمل و نقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه کرونا ویروس بیش از ۲۶ درصد است، از این رو ستاد ملی مبارزه با کرونا رانندگی حمل و نقل عمومی را از مشاغل در معرض خطر ابتلا به این ویروس شناسایی کرد و ضمن اعمال محدودیت‌هایی در این حوزه از جمله کاهش تعداد مسافر و جداسازی کابین راننده، الزاماتی همچون استفاده مستمر از لوازم ایمنی و ضد عفونی مکرر ناوگان را نیز به تصویب رسانده است.

وی ادامه داد: به رغم رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در این بخش، اما به علت تماس مستمر رانندگان با مسافران، شاهد افزایش ابتلای فعالان این عرصه به کرونا و متاسفانه فوت روبه رشد تعدادی از رانندگان مبتلا باشیم.
ضامنی در خصوص این درخواست تاکید کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات توسط ناوگان حمل و نقل عمومی امری مهم و اجتناب ناپذیر است و از طرفی به دلیل ارتباط مستقیم این افراد با تعداد زیادی از شهروندان به عنوان مسافر و نقش آن‌ها در کنترل چرخه انتقال ویروس خواهشمند است دستور فرمائید؛ در فرایند تزریق واکسن، رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی پس از کادر پزشکی و درمان که در جبهه نخست مبارزه با این ویروس قرار دارند، در اولویت قرار گیرند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: اکنون با احتساب رانندگان تاکسی، ون و اتوبوس ۴۰۰ هزار نفر در بحث حمل و نقل عمومی فعال هستند.

درخواست برای تزریق واکسن کرونا از سوی اصناف طی روزهای اخیر افزایش یافته و این درحالیست که بنا بر تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان و سالمندان در اولویت اصلی دریافت واکسن کرونا هستند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز چندی پیش در توئیتی تصریح کرد: هیچ تغییری در برنامه جامع واکسیناسیون کرونا اعمال نمی‌شود و جز برای کادر درمان و سالمندان که در معرض خطر قرار دارند، واکسیناسیون «وی آی پی» (VIP) برای افراد و اقشار ویژه نخواهیم داشت.

Share