با تلاش ملوانی‌ها و موافقت مسئولان؛

خیابانی به نام بهمن صالح نیا اسطوره ملوان نامگذاری شد

با پیشنهاد و نامه نگاری باشگاه ملوان بندرانزلی و پیگیری نمایندگان کمیته فرهنگی باشگاه و موافقت کمیته نامگذاری و تغییر نام معابر بندرانزلی، نام خیابان جنب استادیوم تختی به «خیابان بهمن صالح نیا» پدر فوتبال گیلان، تغییر پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با پیشنهاد و نامه نگاری باشگاه ملوان بندرانزلی و موافقت کمیته نامگذاری و تغییر نام معابر بندرانزلی، نام خیابان جنب استادیوم تختی انزلی به “خیابان بهمن صالح نیا”، تغییر نام یافت.

بهمن صالح نیا در ۲۰اسفند ۱۳۱۷ در محله سامانسر به دنیا آمد، تحصیلات خود را تا قبل از دانشسرا در مدارس پروین، سنایی و دبیرستان دریابیگی دنبال کرده و با شرکت در مسابقات آموزشگاهی که به صورت المپیاد کشوری برگزار می شد به دانشسرای تربیت بدنی تهران راه یافت او عضو تیم آموزشگاهی بندر انزلی بود که مربیگری آن را عهده جبار صمدی بر عهده داشت. تیم پس از قهرمانی در استان به عنوان نماینده استان گیلان راهی مسابقات تبریز شد، مسابقاتی که باعث آشنایی او با مرحوم دهداری کاپیتان مسجد سلیمان و همچنین پذیرفته شدش در دانشسرا و به توصیه مرحوم آزاد سرپرست تیم دانشسرا شد. بعد از اتمام دانشسرا به انزلی آمد و معلم مدارس شد و بعنوان جوان ترین عضو تیم منتخب انزلی کمک مربی تیم هم بود.

بهمن صالح نیا همچنین در سال ۷۲ مربیگری تیم ملی جوانان ایران را بر عهده داشته است.

Share