مسعود عباس نژاد تاکید کرد؛

جاذبه های گردشگری نقطه قوت رشت است | روایتی از دلایل تغییر پی در پی شهرداران

مسعود عباس نژاد گفت: جاذبه ها مهمترین عنصر در بعد عرضه گردشگری هستند و دقیقا نقطه قوت شهر رشت هم همین است که از جنبه جاذبه های توریستی و اکوتوریستی، توان بسیار بالایی جهت جلب و جذب گردشگر دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود عباس نژاد در گفتگو با دیارمیرزا تغییر پیاپی شهرداران را نتیجه عدم ایجاد روحیه همدلی در راستای توسعه شهر دانسته و گفته است که ثبات مدیریت شهری منجر به جذب سرمایه گذار خواهد شد.

متن کامل گفتگو را در زیر می خوانید:

سلام، لطفا کمی خودتان را معرفی کنید؟

بسم الله الرحمن الرحیم
بنده مسعود عباس نژاد ۳۷ ساله بزرگ شده خیابان منظریه رشت با مدرک کارشناسی عمران و ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری هستم.

چه شد که وارد فعالیت در حوزه عمرانی شده اید؟

خب هم تحصیلات آکادمیک بنده در همین رشته بوده و هم خودم از ابتدا به کارآفرینی در این حوزه علاقه داشتم که موفق شدم از ابتدای فارغ التحصیلی ام شرکت عمرانی مرز گستر گیلان را ثبت و راه اندازی کنم.

در رزومه کاری شما ریاست گروه گردشگری و مشاور امور اجرایی مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم آمده، لطفا درباره این مجمع و اهداف و فعالیت های آن کمی توضیح بدهید؟

جاده ابریشم ۱۱هزار کیلومتر طول دارد و این جاده موجب ارتباط و پیوند بسیاری از شهرها شده که با مشارکت همه اعضای مجمع و انجمن‌های دوستی ایران و کشورهای در مسیر جاده ابریشم باهدف افزایش همکاری و همگرایی بین شهرها در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری شکل گرفت ناگفته نماند این مجمع جهانی در همین چندسال و اندی که از زمان تأسیسش گذشته تاکنون توانسته ۴۷ شهر و منطقه آزاد تجاری و صنعتی ایرانی و ۲۴ شهر خارجی در مسیر جاده ابریشم را به عضویت خود درآورد!
البته هدف بنده برای مشاوره و حضور در این مجمع صرفا بیان و روشنگری پتانسیل وظرفیت های شهر رشت بوده که تاکید داریم حتما یکی از دبیرخانه های این مجمع در شهر رشت ایجاد شود ناگفته نماند در زمان آقای نصرتی اتفاقات خوبی رقم خورد ولی با اعلام استعفای ایشان در جایگاه شهردار به نتیجه نهایی نرسید.

وضعیت رشت را در زمینه جذب گردشگری چگونه ارزیابی می کنید؟

جاذبه ها مهمترین عنصر در بعد عرضه گردشگری هستند و دقیقا نقطه قوت شهر رشت هم همین است که از جنبه جاذبه های توریستی و اکوتوریستی، توان بسیار بالایی جهت جلب و جذب گردشگر دارد و هر ساله تعداد زیادی گردشگر برای بازدید و تفریح به این شهر سفر میکنند و یا از این شهر عبور می‌نمایند منتهی نبود زیرساخت ها، امکانات اقامتی و تأسیسات گردشگری به مرور زمان رغبتی برای دیدار از یک جاذبه را برای گردشگر باقی نمی‎گذارد و این ضعفی است که صرفا متوجه دستگاه شهرداری نیست و باید همه دستگاهای مربوطه پای کار بیایند و همراه باشند.

چرا ذهنیت مردم نسبت به شوراها منفی شده؟

اگر به یاد داشته باشید فضای انتخابات در دوره شورای چهارم به واسطه اتفاقات در دور سوم شورای اسلامی شهر رشت بسیار منفی بود که کنشگران عرصه اجتماعی تلاش های بسیار زیادی برای به پای صندوق آوردن مردم و تغییر وضعیت شهر در راستای توسعه شهری و رسیدن به آرمان های ذهنی خودشان انجام دادند و انتظار می رفت شهر زیبای ما رشت دچار تغییرات توسعه محور بشود که متاسفانه رقم نخورد و این درگیری ها و چالش ها در نهایت به ذهنیت منفی مردم نسبت به ماهیت وجودی شوراها دامن زد.

اگر جای اعضای شورا شهر رشت بودید چه کارهایی را انجام نمی دادید؟

ساختار سازی، الویت بندی شاخص های توسعه شهری، ثبات مدیریت شهری که منجر به جذب سرمایه گذار خواهد شد و نتیجه ای جز توسعه گردشگری شهری و اقتصاد شهری را در پی نخواهد داشت.

تغییر پی در پی شهرداران را نتیجه عملکرد ضعیف آنها می دانید یا ضعف شورا؟

عدم ایجاد روحیه همدلی در راستای توسعه شهر، منافع شهروندان، روحیه خودکامگی برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و ایجاد مناقشات فراوان در بین اعضای شورا را دلیل اصلی تغییر می دانم.

اگر روزی عضو شورا یا شهردار رشت باشید تمرکز شما در چه زمینه هایی خواهد بود؟

تمرکز اینجانب قطعا بر روی ایجاد فضایی برای ثبات مدیریت شهری و جذب سرمایگذار خواهد بود چون قطعا در حال حاضر تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی جذب منابع مالی سرمایه گذار و تزریق آن به شهر عزیزمان رشت می باشد.

Share