براساس تفاهم‌نامه میان میراث فرهنگی و سپاه گیلان صورت می‌گیرد؛

تدوین طرح احیا و مرمت کاخ قشلاقی سردار امجد تالش

عملیات تدوین طرح مطالعاتی طرح احیا و مرمت کاخ قشلاقی سردار امجد و تبدیل آن به موزه تخصصی باستان‌شناسی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عملیات تدوین طرح مطالعاتی طرح احیا و مرمت کاخ قشلاقی سردار امجد و تبدیل آن به موزه تخصصی باستان‌شناسی آغاز شد.

براساس تفاهم‌نامه منعقد شده مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان و فرمانده سپاه قدس استان گیلان در راستای تبدیل کاخ سردار امجد تالش به موزه تخصصی باستان‌شناسی و با تأمین اعتبارات لازم توسط این اداره‌کل پس از شرح عملیات توسط کارشناسان فنی معاونت میراث فرهنگی، طرح مذکور در سامانه الکترونیکی دولت بارگذاری و مشاور طرح مشخص گردید.

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فرایند تدوین و مطالعات طرح از حدود دو هفته قبل آغاز و با توجه به زمان‌بندی ۴۵ روزه‌ی ارائه شده توسط مشاور تا پایان سال ۱۳۹۹ فاز مطالعاتی طرح توسط مشاور به اتمام رسیده و نتایج طرح به معاونت میراث‌فرهنگی گیلان ارائه می‌شود تا در صورت تایید طرح، عملیات فاز اجرایی آن در سال ۱۴۰۰ آغاز شود.

شایان ذکر است بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و رأی‌زنی‌های صورت گرفته توسط مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و ساماندهی این بنا از سوی این اداره‌کل تخصیص یافته که پس از اتمام مطالعات نسبت به آغاز فاز اجرایی و مرمت بنا اقدام می‌شود که با اخذ مجوزات لازم، اتمام مراحل مرمتی و جمع‌آوری اشیاء مناطق مختلف گیلان، موزه باستان‌شناسی غرب گیلان در شهر تالش به بهره‌برداری خواهد رسید.

کاخ سردار امجد تالش از جمله بناهای شاخص استان گیلان است که در داخل پارک مرکزی شهر تالش واقع شده و در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

Share