رشد 10 درصدی سطح زیر کشت؛

تجلیل از فعالان زراعت چوب شهرستان فومن

، محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن از فعالان حوزه زراعت چوب شهرستان تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همزمان با همایش تجلیل از فعالان زراعت چوب استان گیلان که به ریاست استاندار گیلان دکتر زارع و با حضور دکتر منصور، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور به صورت وبینار برگزار شد، محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن از فعالان حوزه زراعت چوب شهرستان تقدیر کرد.
محسنی در این جلسه با توجه به اهمیت زراعت چوب و میزان اشتغالزایی و درآمدزایی آن، به لزوم تکمیل چرخه زراعت چوب از طریق برنامه ریزی برای توسعه سطح زیر کشت، تشویق فعالان و متقاضیان و تجهیز کارخانجات و افزایش تولید پرداخت.
وی با بیان این که از سال ۹۹ اهمیت زراعت چوب به جهاد کشاورزی ابلاغ شد، نتیجه آن را رشد ۱۰ درصدی سطح زیر کشت زراعت چوب به نسبت سال ۹۸ از ۳۶۵ هکتار در سال ۹۸ به ۴۰۲ هکتار در سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: این میزان در سال جدید باید به بالای ۵۰۰ هکتار برسد.
فرماندار شهرستان با اشاره به اهمیت همکاری و معاضدت از سوی منابع طبیعی برای توسعه این حوزه، بر لزوم برنامه ریزی جهاد و منابع طبیع و اقدام به تشویق فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به ویژه در بخش زراعت و حفظ نباتات برای حضور در این حوزه و همچنین لزوم در اختیار قرار دادن زمین جهت کشت به فعالان و متقاضیان زراعت چوب تاکید کرد.
وی گفت: افزایش تولید چوب کمک شایانی به صنایع سلولوزی استان می کند زیرا تهیه کننده مواد اولیه برای توسعه فعالیت های صنعتی و در راستای سیاست های ابلاغی برای جهش تولید است.
محسنی در پایان افزود: وجود ظرفیت تسهیلات کم بهره آماده پرداخت به فعالان این حوزه، زمینه ساز تقویت عملکرد شهرستان در افزایش سطح زیر کشت برای زراعت چوب خواهد بود.
در ادامه، فرماندار شهرستان با اهدای لوح تقدیر، از تلاش های فعالان این حوزه تقدیر کرد.

Share