فرماندار ماسال در جلسه ستاد راهبردی بیمه روستائیان و عشایر شهرستان

بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و کشاورزان به کاهش فقر و بهبود زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی کمک خواهد کرد

فرماندار ماسال در جلسه ستاد راهبردی بیمه روستائیان و عشایر شهرستان بیان کرد: بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و کشاورزان به کاهش فقر و بهبود زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی کمک خواهد کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان ماسال با حضور مهندس پورحضرت فرماندار ماسال و دکتر هانی قلی‌پور مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مهندس پورحضرت فرماندار ماسال به تشکیل صندوق بیمه روستائیان و عشایر بر اساس اصل ۲۶ قانون اساسی اشاره داشت و افزود: در سطح کشور این صندوق با اهداف مشخص و دستورالعمل‌های خاص با بهره گیری از ظرفیتهای دولتی اقشار آسیب‌پذیر جامعه را تحت پوشش قرارمی دهد.

فرماندار ماسال گفت: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایر می‌انجامد. در این راستا، دولت مصمم است تا با رویکرد گسترش بیمه‌های اجتماعی در جهت کاهش فاصله طبقاتی جمعیت روستای و شهری، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی گام‌های موثرتری بردارد.

وی بیان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مشمولان و متقاضیان را تحت پوشش قرار می‌دهد و دولت نیز دو برابر سهم بیمه شده را هر ماه به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کند.

پورحضرت ویژگی‌های صندوق بیمه کشاورزی را پرداخت دو برابر سهم بیمه شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده ودریافت مستمری پیری پس از ۱۵ سال پرداخت حق بیمه و داشتن ۶۵ سال سن بیان کرد و افزود: مشمولان بیمه روستائی و عشایری، روستائیان و عشایر، کشاورزان غیرساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر بیست هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی هستند.

پور حضرت تاکید کرد: بخشداران از ظرفیت دهیاران و شورای‌های اسلامی روستا جهت اطلاع‌رسانی و ترغیب روستائیان اقدامات لازم را انجام دهند چرا که با پرداخت حداقل نرخ بیمه میتوانند پوشش‌هایی اعم از مستمری پیری، ازکارافتادگی و دیگر مزایای بیمه روستایی و عشایری بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرداز ظرفیتهای قانونی در راستای اطلاع‌رسانی دقیق این موضوع استفاده شود.

فرماندار ماسال از مدیریت جهاد کشاورزی خواست: مراکز ترویج خدمات در بخش مرکزی و شاندرمن با توجه به جمعیت هدف خود این موضوع را در دستور کاری قراردهند.

وی گفت کارگزاری‌های بخش خصوصی هم در کنار کارگزاری‌های دولتی به طور رسمی معرفی شود تا خدمات بیمه‌ای بیشتری را ارائه دهند.

فرماندار اظهارداشت: اعضای ستاد راهبردی شهرستان، بخشداران، شهرداران، دهیاران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی با ظرفیت‌های جمعیت شهری و روستایی در اطلاع‌رسانی و تبیین اهداف و نهادینه کردن فرهنگ بیمه تلاش وافر داشته باشند.

بنیه اقتصادی روستائیان تقویت می شود

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر گیلان در این جلسه بیان کرد: بیمه شدن ساکنان شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر، بیمه کشاورزان غیر ساکن و برقراری مستمری خانوارهای غیر ساکن در روستا جهت حمایت قشر زحمتکش و آسیب‌پذیر از اهداف اصلی این صندوق است.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها بنیه اقتصادی روستائیان تقویت و از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری می‌شود.

هانی قلی‌پور اظهار داشت ۳۳۰ هزار مشمول بیمه بازنشستگی روستاییان در گیلان میتواند تحت پوشش این صندوق قرارگیرند با توجه به وجود زیر ساخت‌ها و فرهنگ غنی این شهرستان میتوان در راستای ترویج فرهنگ بیمه اقدامات موثری را انجام داد.

قلی‌پور گفت: اجرای طرح بیمه ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر علاوه برگسترش دامنه خدمت‌رسانی به کشاورزان و روستائیان می‌تواند به بهتر شدن وضعیت معیشتی آنان کمک کند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستائی و عشایر استان گیلان بیان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی، جهاد کشاورزی، آموزش پرورش ودیگر ارگانهای مردمی با استفاده از ظرفیتهای قانونی در راستای اطلاع‌رسانی و تبیین اهداف این صندوق اهتمام ویژه‌ای را داشته باشند

Share