معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

بیش از ۲۷۰ هزار سالمند در گیلان غربالگری شدند | تمرکز بر ویروس به جای تمرکز بر بیمارستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از غربالگری بیش از۲۷۰ هزار تن از سالمندان گیلان در طرح حاج قاسم سلیمانی خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از وب دا؛ دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبریک مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و تشکر از همکاری تمامی ارگانها و سازمانهای مردم نهاد در همکاری با تشدید طرح رهگیری در استمرار طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: در دوره قبل با همکاری مجدانه در سازمان بسیج و همیاری مردم شریف و دستگاه‌هایی نظیر هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد، صدا و سیما و نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، استانداری، فرمانداران، بخشداران و همه همکاران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دیگر دستگاه‌ها در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دستاورد بسیار مطلوبی حاصل شد و هدف‌گذاری که در این زمینه صورت گرفته بود به مراتب بیش از انتظار محقق شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: بیش از ۲۷۰ هزار نفر از سالمندان در استان گیلان در راستای تشدید رهگیری ها، غربالگری و مورد ارزیابی قرار گرفتند که بطور فعال با ایشان تماس گرفته شد و از بین آن‌ها افرادی که دارای علائم مشکوک بودند مورد آزمایش قرار گرفتند و ردیابی تماس برای اطرافیان آن‌ها هم انجام شد.

وی در ادامه این وبینار با اشاره به ویروس جهش یافته انگلیسی بیان کرد: با توجه به وجود ویروس جهش یافته در کشور و ابتلای بالا به این ویروس در استان خوزستان، در فاز جدید طرح شهید سلیمانی و به کمک عزیزان در سازمان بسیج، قرار است در مدت یک ماه بتوانیم به شکل گسترده بیماریابی را تشدید کنیم و تعداد تست‌ها را بالا بریم.

دکتر حیدرزاده با اشاره به اجرای فاز جدید تشدید طرح بیماریابی کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی گفت: در این طرح تمرکز بر بیماریابی و قطع زنجیره انتقال ویروس بصورت محله محور است و در مدت یک ماه در دو پروژه ۱۵ روزه با همکاری همه همکاران در دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها در خدمت هم استانی‌های عزیز خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: شرط موفقیت این طرح تمرکز بر ویروس به جای تمرکز بر بیمارستان و ارائه خدمات فعال و خانواده محور، به جای خدمات غیر فعال است که این امر با باز بودن تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در تمام ایام نوروز و انجام تست PCR در همه مراکز جهت سهولت دسترسی مردم میسر خواهد شد.

دکتر حیدرزاده بیان کرد: بهترین و مؤثرترین راه برای تقویت مداخلات گام چهارم بسیج ملی – طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره گیری از مشارکت نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی در پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات و سازماندهی و آموزش مجدد این تیم‌ها به صورت محله محور می‌باشد.

دکتر پورعباس مسئول بسیج جامعه پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: اجرای فاز جدید طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط سپاه، بسیج جامعه پزشکی، و سایر اقشار بسیج استان و با همکاری شبکه بهداشت و درمان استان اجرا می‌شود و نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این طرح از تمام ظرفیت‌های نیروهای سپاه، بسیج جامعه پزشکی، و سایر اقشار بسیج استان گیلان استفاده خواهیم کرد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تحول بزرگی را شاهد باشیم تا به یاری خدا و با توسل به روح شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی نوروز پیش رو را به نوروزی امن تبدیل کنیم.

Share