معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد؛

بیشترین آسیب دیدگی کسب و کارها از شیوع کرونا سهم زنان سرپرست خانوار است

ابتکار با بیان اینکه پاندمی کرونا جهان بینی ما در حوزه روابط اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد گفت: زنان سرپرست خانوار و کارآفرین در دوران همه‌گیری کرونا آسیب‌های فراوانی را متحمل شدند که نیازمند پیگیری و توجه بیشتر مسئولان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل زا شبستان، «معصومه ابتکار» امروز (چهارشنبه، ۱۳ اسفند) در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی خانواده و زنان در دوران کرونا که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد به شکل مجازی سخنرانی کرد و اظهار داشت: آسیب‌های متعددی به زنان سرپرست خانوار و کارآفرین در دوران همه‌گیری کرونا وارد شد و این قشر جامعه به توجه بیشتری نیاز دارد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برگزاری همایش ملی خانواده و زنان در دوران کرونا اتفاقی خوب و مبارک است عنوان کرد: امیدواریم با مقالات و مطالعاتی که در این همایش ارائه می‌شود بتوانیم راهکارهای لازم را برای کمک به خانواده و زنان شناسایی کنیم تا در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار بگیرد.

ابتکار تحولات زیادی که پاندمی کرونا در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سایر بخش‌ها گذاشت را هم مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: علاوه بر اینها کرونا شرایط را برای خانواده‌ها دشوارتر کرد به طوری‌که خانواده‌ها با مشکلات اقتصادی و معیشتی متعدد و محرومیت از فعالیت‌های بیرون از خانه مواجه شدند.

وی تلاش امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای شناسایی آثار منفی و روحی و روانی همه گیری کرونا بر روی زنان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: توجه به وضعیت زنان سرپرست خانوار و زنان کارآفرین از جمله حوزه‌هایی بود که به آن ورود کردیم و سعی شد مجموعه کسب و کارها و فعالیت‌ها به سمت تولید لوازم بهداشتی گرایش داده شود.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده عملکرد زنان در حوزه تولید ماسک، گان و سایر لوازم بهداشتی مقابله با همه گیری کرونا را در یکسال گذشته بسیار چشمگیر خواند و افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که ما به شدت نگرانش بودیم بروز انواع ناهنجاری‌ها در دورن خانواده‌ها بود که زمینه آن با استمرار شیوع کرونا فراهم شد.

ابتکار همکاری امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بهزیستی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با همکاری این دو نهاد پیامک‌هایی را برای خانواده‌ها ارسال کردیم و در این پیامک‌ها نحوه ارتباط با صدای مشاور و اورژانش اجتماعی معرفی و اطلاع‌رسانی شد.

وی اطلاع‌رسانی در مورد خشونت‌های خانوادگی که بعضا در جامعه اتفاق می‌افتد را از جمله اهداف ارسال چنین پیامک‌هایی دانست و خاطرنشان کرد: همچنین امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با وزارت بهداشت هم جلسات متعددی را برگزار کرده تا به سبب آن بتوانیم برای کاهش آثار مخرب و تبعات منفی همه گیری کرونا به ویژه در زنان راه حل‌هایی پیدا کنیم.

Share