آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

بعضی از اعضای شوراها بی نماز هستند | بعضی آقازاده ها بلای کشور هستند

نماینده ولی فقیه در گیلان اعتقاد به نظام اسلامی را از شرایط تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها عنوان کرد و گفت: به بنده خبر رسیده بعضی از اعضای شوراها بی نماز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و اجتناب از گناهان اظهار کرد: امروز پنجم ماه شعبان مصادف با سالروز ولادت با سعادت امام سجاد(ع) است و امیدواریم خدای متعال در سایه اشک های امام زین العابدین(ع) ما را با آن حضرت محشور بفرماید.
وی، ۱۱ ماه شعبان را به نقلی سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) عنوان کرد و افزود: میلاد حضرت علی اکبر(ع) روز جوان نامگذاری شده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه جوانان مورد آماج تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام هستند، تصریح کرد: دشمن می خواهد آیین و مذهب بومی را از جوانان مسلمان بگیرد.
آیت الله فلاحتی به روح نا آرام بشر در دنیای معاصر اشاره کرد و گفت: در جهان اسلام به ویژه کشور ایران به دلیل برگزاری مراسم مذهبی بخشی از این آلام کاسته شده است.
وی با اشاره به ویژگی های حضرت علی اکبر(ع)، بیان کرد: از حیث اخلاق شبیه ترین مردم به پیامبر(ص) بود، در راه حق استقامت داشت، به نیازمندان و فقرا کمک می کرد و از بصیرت لازم برخوردار بود.
نماینده ولی فقیه در گیلان، سال ۱۳۹۹ را پر نوسان و دارای فراز و نشیب های بسیار به ویژه در مسائل اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری دستگاه اجرایی کشور عزم و اراده ای برای رفع مشکلات اقتصادی مردم نداشت البته به دنبال سیاه نمایی نیستیم و اقدام هایی در این زمینه انجام شده است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه متاسفانه نظارت و کنترلی در بخش های ارز، طلا، مسکن و خودرو صورت نگرفته است، اظهار کرد: نتیجه به توجهی به مسائل اقتصادی در سال جهش تولید، تاثیر منفی در تولید بوده است.
وی، تحقق رونق و جهش تولید را در سایه ساماندهی اقتصادی ذکر کرد و یادآور شد: نخستین آسیب نابسمانی های اقتصادی در طبقه ضعیف جامعه تاثیر می گذارد و بخش های آسیب پذیر جامعه ضعیف تر می شوند.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دلالی در عرصه ارز، طلا، مسکن و خودرو به طور کامل مشهود است، تصریح کرد: از سال های گذشته مقام معظم رهبری درباره مهار نقدینگی جامعه تذکر لازم را ارائه فرمودند اما به دلیل بی توجهی برخی افراد اکنون شاهد هستیم گرانی در همه بخش ها به مردم آسیب می رساند.
آیت الله فلاحتی، شیوع ویروس کرونا را سبب خدمات محور بودن ۵۰ درصد اقتصاد کشور در یک سال گذشته عنوان کرد و افزود: بعضی از نابسمانی های اقتصادی مانند بیابان سوخته برای کسانی به جا می ماند که در آینده می آیند.
وی با تاکید بر دقت و توجه لازم مردم در انتخابات سال آینده، بیان کرد: غربی ها دو برنامه راهبردی را برای انتخابات ایران برنامه ریزی کردند و نخستین آن کاهش حضور مردم در انتخابات است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر سر کار آمدن دولت جوان انقلابی در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: برای غربی ها هیچ تلخی بدتر از این نیست که دولتی در ایران روی کار می آید به آنها اخم کند بنابراین دولتی می خواهیم که در برابر قدرت های ظالم، زر، زور و تزویر اخم کند و در مقابل مردم متواضع باشد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امیدواریم با شکل گیری دولت جوان انقلابی آسیب های وارد شده به کشور ترمیم شود، اظهار کرد: دولتی می خواهیم که با مردمانش مهربان باشد و در برابر دشمنان مانند شیر بتازد.
وی به انتخابات شورای شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: شوراها جزو اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است اما در دوره ای از تاریخ انقلاب اسلامی بعضی ها برای خوش نمایی این قانون را عملیاتی کردند و آسیب هایی متوجه شهرها و روستاها شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه قانون شوراها را برخی برای خودنمایی آوردند اما فکری برای منابع انسانی و چگونگی عمل به آن نکردند، بیان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم تدوین و اصلاح آیین نامه شوراها و همچنین راهکارهای عملیاتی کردن آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.
آیت الله فلاحتی بر نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تایید صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر و روستا تاکید کرد و افزود: نامزد تصدی شورا باید مومن، انقلابی، کاربلد و دارای طرح و ایده باشد ضمن اینکه دور از زدوبندهای سیاسی عمل کند.
وی با بیان اینکه برخی شوراها را سکوی پرش برای خود درست کردند، تصریح کرد: برخی نامزدها برای ورود به شوراها طرح و برنامه ندارند و می طلبد نمایندگان مجلس نظارت لازم در این زمینه را داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار ارائه طرح توسط نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون شوراها شد و بیان کرد: بعضی ها در مجلس کارشان نشستن و بلند شدن است و طرح و برنامه ای ندارند.
آیت الله فلاحتی به دخالت برخی آقازاده ها در امور کشور اشاره کرد و گفت: بعضی آقازاده ها بلای کشور هستند و این آتشی محسوب می شود که دامن جامعه اسلامی را گرفته است.
وی با تاکید براینکه نامزد انتخابات شوراها باید معتقد به نظام اسلامی باشد، اظهار کرد: به بنده خبر رسیده بعضی از اعضای شوراها بی نماز هستند.
امام جمعه رشت در ادامه به حقوق در اسلام در راستای سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: حق خدای متعال نخستین حقی محسوب می شود که به عهده انسان است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه حق اطاعت و بندگی خدا به عهده انسان است، خاطرنشان کرد: اگر رابطه انسان با خدا گسسته شود این انسان به درد خود و جامعه نمی خورد.

Share