با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی و شرکت پایش خرده فناوریهای معمارانه؛

برگزیدگان رقابت عکاسی از نمایشگاه خیابانی “رشت میان دو انقلاب” معرفی شدند

برگزیدگان رقابت عکاسی از نمایشگاه خیابانی”رشت میان دو انقلاب” که ماحصل همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و شرکت پایش خرده فناوریهای معمارانه بود، معرفی شدند.

برگزیدگان رقابت عکاسی از نمایشگاه خیابانی”رشت میان دو انقلاب” که ماحصل همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و شرکت پایش خرده فناوریهای معمارانه، به مناسبت دهه فجر بود، معرفی شدند.

به همین مناسبت با دکتر مصطفی بلورچی برگزارکننده این نمایشگاه گفتگو کردیم، ایشان ضمن قدردانی از استقبال مردم از نمایشگاه و رقابت عکاسی، گفت: به نظرم استفاده از ظرفیتهای نادیده و مغفول مانده‌ای مانند نمایشگاه‌های خیابانی در زمانه‌ی سایه‌اندازی ویروس کرونا بر زندگی اجتماعی مردم در راستای شناساندن هرچه بهتر فعالیتهای فرهنگی و هنری به آحاد جامعه است، و برگزاری رویدادهای جنبی مانند رقابتهای عکاسی در کنار آن می‌تواند به این رویه سرعت بخشیده و نهایتا به ارتقاء سطح دانش عمومی کمک کرده و منجر به حراست و پاسداری از داشته‌های فرهنگی و هویتی گیلان و به ویژه رشت گردد.

در این رقابت بیش از ۵۳ اثر از شرکت کننده‌گان دریافت شد، که از این تعداد تنها ۲۷ اثر واجد شرایط داوری شناخته شدند، که پس از دو مرحله داوری ۳ اثر برگزیده از نظر هیات داوران به ترتیب اثر خانم افسانه چهره‌سا حائز رتبه اول، اثر آقای کمیل فتاحی حائز رتبه دوم، و اثر خانم مژگان ملکی حائز رتبه سوم شدند.

اثر حائز رتبه اول توسط افسانه چهره‌سا ثبت شد، وی در شرح تصویر نوشته: بیش از صد جمله از ذهنم رد شد که برای این تصویر بنویسم، در وصف مردی که واژه به واژه‌ی جملات این نمایشگاه را با دقت می‌خواند.

تصویر حائز رتبه دوم توسط کمیل فتاحی ثبت شد، وی در شرح تصویر نوشته: “سوژه عکس، مردی که به استیج دایره‌ای شکل نمایشگاه (نمادی از تاریخ تکراری در ایران) تکیه زده و مقوایی جلوی صورتش گرفته که اگرچه در انقلابهای پیشین شعارهای مرگ بر… و درود بر… روی آن می‌نوشتند! اما اکنون مقوای دست او کارکردی متفاوت یافته و از طریق آن شهروندی از سر استیصال و فقر، طلب نان دارد!”.

تصویر حائز رتبه سوم توسط مژگان ملکی ثبت شد، وی در شرح تصویر نوشته: “رشت، شهر باران‌های نقره‌ای، شهر خاطره‌ها، شهری سرشار از زندگی‌ست که تاریخ گواه انقلابی بودنش را می‌دهد”.

Share