عضو شورای عالی بورس:

ایجاد کانون سهامداران حقیقی برای شنیدن صدای ۲۸ میلیون سهامدار

عضو شورای عالی بورس با اشاره به ایجاد کانون سهامداران حقیقی با افزایش تعداد سهامداران خرد، گفت: هر چند کانون به ارتقای سطح رعایت حقوق سهامداری کمک می‌کند اما باید قبول کرد که شنیدن صدای بیش از ۲۸ میلیون نفر که احتمالا اتفاق نظر کمی هم دارند و ممکن است منجر به رواج رفتار پوپولیستی در بازار شود کار بسیار دشواری خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایلنا، سعید اسلامی بیدگلی درباره راه‌اندازی کانون سهامداران حقیقی اظهار داشت: مدت‌هاست که بحث راه‌اندازی کانون سهامداران حقیقی مطرح شده و معتقدم امروز که تعداد سهامداران افزایش یافته، ضروری است که نهادهای غیروابسته به دولت و نهادهای حقوقی بازار سرمایه بتوانند صدای خود را به مسئولان برسانند.

وی با اشاره به مشکلات راه‌اندازی کانون سهام‌داران حقیقی گفت: موضوع مهم در تشکیل کانون سهامداران حقیقی شناسایی اعضا و نحوه عضویت و اختلاف بسیار زیاد نظرات است چراکه معمولا درباره موضوعات بسیار ساده هم بین اعضا اختلاف نظر بسیار زیادی وجود دارد که مثال ساده آن دامنه نوسان است .

عضو شورای عالی بورس افزود: درباره نهادهای سرمایه گذاری این کانون شکل گرفته و جلسات متعددی گذاشته می شود اما باید قبول کرد که شنیدن صدای بیش از ۲۸ میلیون نفر که احتمالا اتفاق نظر کمی هم دارند و ممکن است منجر به رواج رفتار پوپولیستی در بازار شود کار بسیار دشواری خواهد بود.

اسلامی ادامه داد: اما به نظرم کانون می‌تواند با تدوین یک اساسنامه درست در برخی از حوزه‌های خاص مانند رعایت حقوق سهام‌داری، حضور در مجمع و رعایت حق رای نقش مهمی ایفا و به ارتقای سطح رعایت حقوق سهامداری خرد کمک کند چراکه در این حوزه در رده‌های بین‌المللی بسیار وضعیت نامطمئنی داریم.

وی درباره اختیارات کانون سهامداران حقیقی اظهار داشت: اختیارات این کانون بستگی به اساسنامه  دارد که البته اساسنامه باید به تایید سازمان بورس برسد.

Share