امام جمعه آستارا؛

انقلابی کسی است که فساد را فریاد بزند | تشکیل دولت انقلابی باعث توسعه کشور می شود

کاظم حافظ نیا اظهار داشت: تشکیل دولت انقلابی و حساسیت مردم در مقابل فساد و فاصله طبقاتی باعث پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 حافظ نیا با اشاره به جهالت و غفلت را مهمترین عامل گناه کردن دانست و گفت: شیطان تسلطی بر انسان ندارد و انسان مومن بدون توجه به وسوسه‌های او، پاکدامنی را سرلوحه اعمال خویش قرار می‌دهد.

امام جمعه آستارا نداشتن درک و فهم صحیح از فرهنگ اسلام را نشان دهنده غرب گرایی برخی مردان و زنان در جامعه دانست و بیان کرد: عدم شناخت کامل فرهنگ اسلام توسط افراد، ارزش انسان‌ها را پست کرده و کرامت انسانی را زیر سوال می‌برد.

وی جهل ارزش‌های انسانی را باعث ارتکاب گناه دانست و تصریح کرد: جهل ارزش‌های انسانی و عواقب دنیوی و اجتماعی فرد را دچار معصیت بسیار می‌کند.

حافظ نیا تیره شدن قلب را از آثار گناه کردن دانست و گفت: با هر گناه بر صفحه پاک و سفید قلب انسان لکه تاریکی می‌افتد و با گناه کردن بسیار، آن فرد عاقبت به خیر نخواهد شد.

وی محروم شدن از فضائل الهی را از دیگر عواقب گناه کردن دانست و اظهار کرد: انسان گرفتار گناهان دنیا از درک معارف و اسرار الهی محروم می‌شود و با گشودن چشم دل، نگاه خداوند شامل مومنان می‌شود.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به اول اسفند روز روحانیت و دفاع مقدس گفت: نقش عظیم روحانیت در ترویج انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان‌های اسلامی و کشورمان انکار نشدنی است، روحانیت در دفاع مقدس و جبه‌های نبرد حق علیه باطل همواره پیشقدم بوده و نسبت به جمعیت روحانیت بیشترین شهید را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

حافظ نیا ادامه داد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون هدایت و رهبری روحانی والامقام و شخصیت عظیم مقام معظم رهبری است و بنا به فرموده امام خمینی (ره) اگر روحانیت نبود، از اسلام خبری نبود.

وی یکی از بزرگترین افتخارات روحانیت را عدم امضای هیچ عهدنامه ننگین بر علیه کشور دانست و تصریح کرد: روحانیت وطن فروش نیست و نسبت به کشور خود عرق دارد، روحانیت از مرزهای اعتقادی و خاکی کشور دفاع کرده است، روحانیت یعنی امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، ایت الله شهید بهشتی و مطهری و بزرگان دین هستند.

امام جمعه آستارا با اشاره به سالروز ولادت اسدالله الغالب، امیرالمومنین حیدر علیه السلام و روز پدر گفت: گرامیداشت مقام پدر در سالروز ولادت امام اول شیعیان باید همواره اولویت خانواده‌ها باشد و این انسان‌های زحمتکش و بزرگوار باید بسیار مورد احترام قرار بگیرند.

وی با اشاره به دیدار مردم انقلابی آذربایجان با مقام معظم رهبری در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز گفت: کلام رهبر معظم انقلاب در این دیدار به تعبیری چراغ راه ملت شریف ایران اسلامی بود.

حافظ نیا ادامه داد: ایشان آذربایجان را دژ استوار کشور در مقابل حملات دشمن دانستند و دلبستگی به اسلام را از ویژگی‌های این مردم غیور و با تعصب بیان کردند، آذربایجان همه مال ایران اسلامی است و جزو جدایی ناپذیر ایران اسلامی است.

وی گفت: راهکار مقابله با دشمن نترسیدن است و اگر در جایی عقب ماندگی داریم به دلیل نداشتن روحیه انقلابی در برخی مسئولین است، تشکیل دولت انقلابی و حساسیت مردم در مقابل فساد و فاصله طبقاتی باعث پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.

حافظ نیا گفت: انقلابی کسی است که فساد را فریاد زده و مفسدان اقتصادی را رسوا کند، قوه قضائیه باید مفسدان اقتصادی را رسوا کرده و به سزای اعمالشان برساند، آیت الله رئیسی نه حزبی و نه جناحی رفتار می‌کند و تنها به دنبال عدالت است.

امام جمعه آستارا با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: همه ملت باید پای صندوق‌های رای بیایند و حضور حداکثری ملت، نظام و انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند و انتخاب درست یعنی روی کارآمدن دولت کارآمد و علاقه‌مند و پرکار است.

وی افزود: در برجام حرف و وعده فایده ندارد و باید همه را در عمل مشاهده کنیم، تحریم‌های ظالمانه باید برداشته شود و در غیر این صورت بازگشت آمریکا به برجام امکان ندارد.

Share