حجت‌الاسلام‌ سرلک در سالگرد شهادت شهید فرهاد خوشه‌بر:

انسان بعد از تماشای خدا باید خدا را برای همه تماشایی کند

سرلک با بیان اینکه انسان بعد از تماشای خدا باید خدا را برای همه تماشایی کند، تصریح کرد: همه اولیا و پیامبران آمدند تا خدا را برای همه جهانیان تماشایی کنند و چه مشقت‌ها که پیامبران و اولیا نکشیدند ولی دست از تماشایی کردن خدا برنداشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام‌ علی سرلک در ششمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم فرهاد خوشه‌بر در مسجد جامع لنگرود با بیان اینکه حضور و زندگی انسان در این دنیا بی‌حکمت و بی‌دلیل نیست، اظهار کرد: یکی از دلایل زندگی انسان در دنیا این است که جمال خدا را بشناسند و خدا را درک کنند و در همه حالات به فکر خدا باشند.

وی با بیان اینکه انسان برای خروج از ظلمات در دنیا باید تلاش کند، گفت: وجود شهید یعنی دعوت به مشاهده خدا و شهدا شاهدان عینی جمال خدا در روی زمین هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از کارهایی که باید در دنیا از آن مراقبت کنیم تا خدا را فراموش نکنیم نفس است، افزود: نفس، انسان را از خدا دور و به بیراهه می‌کشاند و انسان باید تمام توجه خود را برای عدم پیروی از نفس به کار بگیرد و شهدا نمونه بارز کسانی هستند که از دستورات نفس سر، باز زدند.

سرلک با بیان اینکه انسان بعد از تماشای خدا باید خدا را برای همه تماشایی کند، تصریح کرد: همه اولیا و پیامبران آمدند تا خدا را برای همه جهانیان تماشایی کنند و چه مشقت‌ها که پیامبران و اولیا نکشیدند ولی دست از تماشایی کردن خدا برنداشتند و همه هدف اولیا خدا آشتی جامعه و هدایت مردم به‌سوی رستگاری و سمت خدا بود.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ دشمن همواره مسیر شناخت خدا توسط انسان‌ها را به حاشیه برد تا مردم از درک خدا عاجز شوند، گفت: امام خمینی نیز در مسیر انقلاب، قصد به تماشایی کردن خدا برای مردم را داشت و شهدای بسیاری نیز تقدیم این راه شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی فرمودند ایران حرم است و شهدای مدافع حرم نیز علاوه بر حرم اهل‌بیت از ایران نیز دفاع کردند، افزود: مدافعان حرم توسط شقی‌ترین دشمنان به شهادت رسیدند که نهایت کینه دشمن نسبت به ایران و اسلام و شهدا است که شهدا را به بدترین شکل ممکن به شهادت می‌رساندند.

سرلک با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی هم در زمان حیات و هم در زمان شهادت دشمنش را شکست داد، افزود: رزق شهدا مستقیم از سمت خدا است و ما در مراسم‌های شهدا شرکت می‌کنیم که خودمان زنده باشیم.

شهید فرهاد خوشه‌بر نخستین شهید لنگرودی و سومین شهید مدافع حرم گیلان، روز شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ درراه دفاع از حرم حضرت زینب (س) در منطقه تل قرین سوریه در سن ۳۳ سالگی به خیل شهدای مدافع حرم پیوست.

Share