در مجتمع بندری انزلی صورت گرفت؛

امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری احداث و بهره برداری از مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در مورد امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری احداث و بهره برداری از مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها در مجتمع بندری انزلی گفت: سرمایه گذاری در این بخش حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی بنادر گیلان، ظهر شنبه ۲ اسفند ماه حمیدرضا آبایی در حاشیه امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: این تفاهمنامه برای ایجاد مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها به امضای طرفین رسید و ساخت و تعمیرات کشتی هایی چون شناورهای باری، خدماتی و مسافری متناسب با دریای خزر و دریای سیاه از مزیتهای این مرکز است.

وی با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه شرکت تاید واتر ظرف مدت سه ماه برنامه ها و طرح توجیهی خود را برای پیاده سازی و راه اندازی این کشتی سازی در بندرانزلی ارایه می کند ابراز امیدواری کرد: با سرمایه گذاری حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی در این بخش ظرفیت های این بندر بالفعل شود و شاهد افزایش توان کشتی سازی در دریای خزر و اشتغالزایی عظیمی برای شهرستان بندرانزلی و استان گیلان باشیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه با تاکید بر اینکه با استفاده از ظرفیت پایدار، اشتغالزایی و کسب درآمد به دنبال تثبیت جایگاه خود در استان و دریای خزر هستیم، پیش بینی کرد: با راه اندازی این کشتی سازی برای ۲۵۰ نفر از مهندسین متبحر به طور مستقیم شغل ایجاد شود و با استفاده از ظرفیت هایی که در بندر ایجاد شده برای هزار نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی شود.

آبایی افزود: باید طرح توجیهی ،مدت زمان ساخت و ساز ، بهره برداری ، طول مدت قرارداد و میزان سرمایه گذاری در این تفاهم نامه دیده شود تا ظرف سه ماه آینده منجر به قرار داد شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی به دنبال فراهم ساختن شرایط مناسب برای ساخت انواع شناورهای بزرگ تجاری است، افزود: شناورهای بزرگ تجاری مناسب برای کشتیرانی در دریای خزر را که قابلیت ساخت در هیچ یک از کشتی سازی های کشور وجود ندارد را مد نظر قرار دادیم و باید به سمت ساخت کشتی های مسافری، خدماتی و تفریحی که مکملی برای مارینای گردشگری هستند، حرکت کنیم.

آبایی یکی از مباحث اصلی که اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در دستور کار خود قرار داده و با جدیت در حال پیگیری است را استفاده از ظرفیت استان گیلان برای دستیابی به توسعه پایدار عنوان کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر نقش آفرینی و افزایش فعالیت اداره کل بنادر و دریا نوردی در دریای خزر در بخش کشتیرانی تجاری گفت: با توجه به بررسی های انجام شده نیاز بود کشتی هایی با ظرفیت بالاتر در دریای خزر حرکت کنند و برای کاهش هزینه های تحمیلی و اقتصادی شدن فعالیت ها در دریای خزر نیاز به ساخت کشتی های سایز بزرگ در دریای خزر احساس شد.

آبایی اضافه کرد: حدود پنج هکتار از اراضی مجتمع بندری انزلی با شرکت تاید واتر واگذار می شود که قابلیت افزایش به ۱۰ هکتار را دارد تا پایگاهی برای ساخت کشتی هایی با تناژ بالاتر باشد.

گفتنی است، حمیدرضا آبایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و داود ترکمان؛ مدیر عامل شرکت تاید واتر تفاهمنامه ایجاد مرکز احداث و بهره برداری از مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها را ظهر امروز به امضا رساندند.

این مرکز به منظور ساخت و تعمیرات کشتی هایی چون شناورهای باری، خدماتی و مسافری متناسب با دریای خزر و دریای سیاه بوده است و ایجاد، تکمیل و توسعه ساختمانها و تاسیسات و تعمیرگاههای بندری و دریایی بازرگانی و همچنین وسایل و تجهیزات مربوط و بهره‌برداری از آنها  با  هدف ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال و حمایت از کار و خدمات داخلی و رفع نیازهای منطقه دریای خزر برای ساخت و تعمیر کشتی ها خواهد بود.

شایان ذکر است که این مراسم با حضور نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مدیر عامل شرکت تاید واتر و همچنین مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر برگزار شد.

Share