امام جمعه آستارا؛

اقدامات ستاد تنظیم بازار در حد شعار است | انتقاد از برگزاری عروسی های مختلط

حافظ نیا با انتقاد از گرانی قیمت میوه و دیگر اقلام تصریح کرد: امروز میوه فراوان ولی قیمت ها سرسام آور است، پرتقال محصول شمال است چرا باید آنقدر گران به دست ما برسد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت زرد مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 وی در ابتدای خطبه اول با اشاره به دیگر مصادیق گناهان کبیره در ادامه هفته گذشته گفت: کشتن انسان بی گناه از گناهان کبیره و نابخشودنی است و در صورت قصاص بدون توبه فرد، گناهان او بخشیده نمی شود.

حافظ نیا با تاکید بر آسیب شناسی در خصوص عدم وقوع جرم و فساد و گناهان کبیره بیان کرد: اگر در جامعه از زمینه های فساد و گناه جلوگیری شود قطعا آن جامعه از گناهان کبیره پاک و عاری می شود.

وی عمل منافی عفت(زنا) را از گناهان بسیار بد و کبیره دانست و تصریح کرد: عبارت لا تقربو را خداوند برای عدم ارتکاب این گناهان ذکر کرده اند و شیوع این گناهان در جامعه اسلامی بسیار مذموم است و باید ریشه یابی شود.

حافظ نیا ادامه داد: تماشای سریال های غربی، استفاده نادرست از فضای مجازی، پوشش نامناسب و عدم کنترل رفتارها و رفت و آمد ها از موارد گسترش این عمل پست است و خانواده ها باید بسیار توجه ویژه ای را برای حفظ آبرو و اعتبار این نهاد مقدس داشته باشند.

خطیب جمعه آستارا با انتقاد از برگزاری عروسی های مختلط در جامعه گفت: برخی عروسی ها هیچ شباهتی به یک جشن اسلامی ندارد، متاسفانه تالارها و باغ هایی که با مجوز نهاد های مختلف این جشن ها را برگزار می کنند و نظارت های ضعیف و بدون حتی تذکر تاسف بار است، اینجا جمهوری اسلامی ایران بوده و ترکیه و جمهوری آذربایجان نیست.

وی تصریح کرد: همین اعمال منجر به گناهان کبیره می شود، مدیرکل ارشاد گیلان شما به چه حقی بدون شناخت از شرایط این شهرستان مجوز اجرای موسیقی های زنده را در رستوران های آستارا اعطا می کنید؟ متولیان باید نظارت کنید و اگر عرضه ندارید کنار بکشید، نیروی انتظامی و سپاه و قوه قضائیه پاسدار انقلاب هستند و باید بطور انقلابی وارد عمل بشوند.

وی ادامه داد: کشف حجاب، اختلاط زن و مرد و اعمال ناپسند از اتفاقات این مکان ها است و همه نهاد های متولی امر باید احساس مسئولیت کرده و در راستای قانون عمل کنند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به جمعه ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) و روز شهدا گفت: این نهاد برای تکریم خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا بنا شد و توفیق خدمت به خانواده شهدا را خداوند نصیب هر شخصی نکرده و باید قدر آن را دانست و ما هر چقدر کار هم کنیم باید بگوئیم شهدا شرمنده ایم!

حافظ نیا با اشاره به ۲۵ اسفند سالروز شهادت شهید مهدی باکری عنوان کرد: این مجاهد فی سبیل الله الگوی جهاد و خدمت رسانی بود، ایشان در زمان تصدی پست شهردار ارومیه چه خدمات گمنامی انجام داد، مسئول جهادی بدون منت و چشمداشت به مردم خدمت می کند و حاج مهدی باکری کارش خدایی بود و الگوی خدمت برای تمام مسئولان است.

وی با اشاره به ۲۶ اسفند سالروز رحلت یادگار امام خمینی (ره) حاج سید احمد خمینی گفت: ایشان حافظ اسرار و امین امام و انقلاب اسلامی بود، ولایت مداری واقعی را در چهره ایشان می توان دید و برخی ها از ایشان درس ولایت مداری را یاد بگیرند.

حافظ نیا با اشاره به سوم شعبان و ۲۷ اسفند سالروز ولادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و روز پاسدار گفت: عشق به حسین (ع) در دل همه ملت های آزاده دنیا وجود دارد و پاسداران انقلاب اسلامی در راه آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل بزرگی را انجام می دهند.

امام جمعه آستارا ادامه داد: کار پاسدار تلاش برای پیشرفت جامعه و امت اسلامی و نجات همه انسان ها است.

وی با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال گفت: متاسفانه هر سال در این روز شاهد اتفاقات ناگواری هستیم و نباید بخاطر چند لحظه خوشی جان خود را از دست داد، خانواده ها باید جوانان را کنترل کرده و جشن ها را بدون وقوع اتفاقات ناگوار و تلخ برگزار کنند.

حافظ نیا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز درختکاری در خصوص ابراز غصه و نگرانی ایشان از وضعیت معیشت مردم بیان کرد: صحبت از معیشت مردم صحبت جناحی و حزبی نیست، این دغدغه را با گوشت و پوست و استخوان خود حس می کنم و وضعیت بازار و درد دل مردم را می دانم و حس می کنم.

وی ادامه داد: این ها هیچکدام تخریب دولت نیست و در تریبون ولایت باید دغدغه های مردم را بیان کرد، مقام معظم رهبری وضعیت معیشت مردم را غصه بزرگی دانستند.

حافظ نیا با انتقاد از گرانی قیمت میوه و دیگر اقلام تصریح کرد: امروز میوه فراوان ولی قیمت ها سرسام آور است، پرتقال محصول شمال است چرا باید آنقدر گران به دست ما برسد؟ یک جای کار نه همه جای کار می لنگد، اقدامات ستاد تنظیم بازار در حد شعار است!

حافظ نیا بیان کرد: با نگاه به جوانان، تقویت ضوابط پولی و مالی، اصلاحات اساسی و انقلابی در بودجه کشور، رشد و رونق تولید داخلی بر اساس برنامه قرارگاهی کوتاه و بلند مدت، افزایش نظارت کارآمد بر بازار تولید و مقابله قاطعانه با احتکار و گرانی های بی منطق و توجیه، مدیریت بر واردات و صادرات، جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروری، کاهش هزینه های غیر ضروری اداری و کاستن از تجملات و افزون خواهی ها راه حل فائق آمدن بر مشکلات کشور است.

وی خطاب به هیئت های نظارت بر انتخابات گفت: بدانید تصمیمات شما بر زندگی مردم تاثیر بسیار دارد و روز قیامت جواب خدا را باید بدهید، سلیقه ای رفتار نکنید و سلیقه های شخصی، فردی، جناحی و گروهی را دخالت ندهید، باید تعهد، ایمان، انقلابی بودن، پاک دستی، تخصص و پاک چشمی افراد را مورد بررسی قرار داد و انشاالله که انقلاب اسلامی در قله های پیشرفت و ترقی قرار بگیرد.

Share