رئیس کمیسیون کشاورزی بیان کرد:

افشاگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از التهاب بازار روغن | باز پای ارز ۴۲۰۰ تومانی در میان است

رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه هیچ کمبودی در حوزه روغن وجود ندارد، گفت: التهاب در بازار روغن توسط افراد موافق با ارز ۴۲۰۰ تومانی ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تسنیم، سیدجواد ساداتی‌نژاد ضمن اشاره به کمبود روغن در کشور در ماه‌های اخیر و عدم رفع این مشکل تا به امروز اظهار داشت: اگر نگاهی به سال‌های گذشته بیندازیم ما در روغن خام در کشور مشکلی و کمبودی نداشتیم.

وی ضمن اشاره به واردات دانه‌های روغنی در راستای تولید روغن و روغن خام افزود: التهابی که در روغن ایجاد شده به نظر من بخشی از آن تصنعی و مصنوعی بوده است و این التهاب توسط افرادی ایجاد شده است که تمایل دارند ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان برقرار باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعداد و ارقام نشان می‌دهد که ما در حوزه روغن کمبودی در کشور نداریم، ابراز داشت: این موضوع تصنعی ایجاد شده است و باید کنترل شود در حالی که ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز علی رغم میل ما در سال آینده وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید این قیمت تصنعی را کنترل تا به قیمت واقعی برگردد، گفت: نظر ما در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بر این بود که باید ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی خارج شود در حالی که در حال حاضر قیمت روغن در بازار واقعی نیست و راه حل‌هایی برای حل این موضوع وجود دارد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: موضوع دانه‌های روغنی را می‌توان تا ۷۰ درصد در کشور حل کرد؛ به خاطر ارز ۴۲۰۰ طرح دانه‌های روغنی شکست خورد و این موضوع فساد و رانت دارد و به تولید خسارت بسیار سنگینی وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه میزان مصرفه سرانه ما در کشور ۲۱ کیلوگرم است، تأکید کرد: باید این میزان را کاهش داد و با اقدامات در این زمینه می‌توان طی یک برنامه‌ریزی مدون طی سالیان آتی موضوع روغن و مشکلات ایجاد شده ناشی از آن را به حداقل ممکن کاهش داد.

Share