در جریان بازدید از قطعه های شش و هفت راه آهن رشت کاسپین؛

استاندار گیلان: عقب‌ماندگی‌های پروژه راه‌آهن رشت کاسپین به‌سرعت جبران شود

استاندار گیلان به پیمانکاران پروژه راه آهن رشت کاسپین تأکید کرد که طبق تعهدات، باید با افزایش اکیپ‌های فنی و نیز ماشین آلات، نسبت به جبران عقب ماندگی ها، به سرعت اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع غروب امروز (چهارشنبه) پس از بازدید از قطعه های شش و هفت راه آهن رشت کاسپین در جمع خبرنگاران یادآور شد: پروژه راه آهن رشت به انزلی خصوصا قطعه ۳۵ کیلومتر رشت به منطقه آزاد و بندر کاسپین، به لحاظ اثرگذاری برای استان و نیز در سطح ملی، بسیار مهم است.

وی با اشاره به بازدید خود از پروژه و ارزیابی از پیشرفت آن، تأکید کرد که این تلاش‌ها استمرار داشته باشد.

استاندار گیلان شرایط آب و هوایی به‌ویژه طی هفته‌های اخیر را در کندی پیشرفت پروژه موثر خواند و افزود: پیمانکاران متعهد شده اند با افزایش اکیپ‌های فنی و نیز ماشین آلات، میزان عقب ماندگی ها را جبران کنند تا در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

دکتر زارع با اشاره به سهم موثر راه آهن در ترانزیت کالا خاطرنشان کرد: این پروژه از طرح های راهبردی است که همواره مورد تاکید رییس جمهوری نیز هست و با تکمیل کریدور شمال جنوب، مزایای زیادی به لحاط اقتصادی برای استان و کشور ایجاد می شود.

قطعه شش پروژه راه آهن رشت – کاسپین حدود ۱۷ کیلومتر و نیز قطعه هفت افزون بر ۱۷ و نیم کیلومتر طول دارند.

راه آهن رشت – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین – رشت، مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می کند که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی، ترانزیت کالا و بار دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

Share