در دیدار آیت‌الله فلاحتی با معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مطرح شد؛

اختصاص یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال ایثارگران در بودجه سال ۱۴۰۰

نماینده ولی فقیه در گیلان توجه به خانواده شهدا و ایثارگران را سبب استحکام نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان وظیفه ذاتی، عقلی و شرعی همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه دیدار با خانواده معظم شهدا در سرلوحه برنامه‌های مقام معظم رهبری است اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان وظیفه ذاتی، عقلی و شرعی همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی به روایات بسیار درباره کسانی که جان خود را برای حفظ نظام دینی فدا کردند، اشاره کرد و افزود: در سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب حمایت و دفاع از امام (ره) و خانواده معظم شهدا موج می‌زند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خدمت به خانواده شهدا و جامعه ایثارگران پاداش الهی را دربر دارد، تصریح کرد: کسانی که به خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان خدمت می‌کنند، اجر شهدا نصیب‌شان می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی، توجه به خانواده شهدا و ایثارگران را سبب استحکام نظام اسلامی دانست و بیان کرد: خدمت به شهدا و ایثارگران که جان خود را برای رضای خدا فدا کردند نشاط‌آور است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به خدمات ارائه شده به خانواده شهدا و ایثراگران راضی هستیم اما قانع نیستیم، بیان کرد: در نظام اسلامی توجه به خانواده شهدا و جامعه ایثارگران ارزش محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به انعقاد تفاهمنامه‌های احداث مسکن و ایجاد اشتغال جامعه ایثارگران در استان‌ها اشاره کرد و گفت: به مسئولان استان توصیه می‌کنم در اجرای تفاهمنامه‌های مسکن و اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران تسریع کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دعاگوی همه کسانی هستیم که به جامعه ایثارگران خدمت می‌کنند، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها نسبت به جامعه هدف ایثارگر مسئول هستند.

اختصاص یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال ایثارگران در بودجه سال ۱۴۰۰

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در دیدار مذکور به انعقاد تفاهمنامه ساماندهی گلزار شهدا، ایجاد اشتغال و مسکن ایثارگران با مسئولان ۲۹ استان اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا پایان دولت تفاهمنامه‌های منعقد شده محقق شود.

محمود پاکدل از صدور مجوز استخدام ۱۲ هزار نفر ایثارگر توسط رئیس جمهور خبر داد و افزود: فروردین ماه سال ۱۴۰۰ آزمون استخدام جامعه ایثارگر برگزار می‌شود ضمن اینکه امیدواریم تعداد استخدام شدگان جامعه ایثارگری را به ۲۰ هزار نفر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال ایثارگران از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است، بیان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال ایثارگران مد نظر قرار داده و در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسیده است.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در دیدار مذکور مسکن و اشتغال ایثارگران را اولویت برنامه‌های این سازمان دانست و اظهار کرد: افق در راستای اجرای برنامه‌ها برای ایثارگران رضایت بخش است.

Share