عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:

احتمال ارسال بودجه ۱۴۰۰ به مجمع تشخیص | بخشی زیادی از بودجه تغییر می‌کند

کوچکی‌نژاد در پاسخ به این سوال که ایرادات شورای نگهبان به بودجه چقدر شاکله بودجه مورد نظر مجلس را دچار تغییر می‌کند گفت: ایرادات شورای نگهبان بخشی زیادی از بودجه را تغییر می‌دهد. قطعا در صحن مجلس شاهد پافشاری نمایندگان برای‌عدم حذف برخی از ردیف‌ها خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون تلفیق در مجلس در گفتگو با برنا در رابطه با جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی ایرادات شورای نگهبان به بودجه۱۴۰۰ گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق ایرادات شورای نگهبان به بودجه۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت. برخی ایرادات قابل رفع است و برخی هم برای مجلس مشکل ایجاد می‌کند، زیرا زمانیکه برخی از ردیف‌ها حذف و درآمدها کاهش پیدا می‌کند به خودی خود ساختار اجرایی بودجه دچار مشکل می‌شود. ایرادات شورای نگهبان طبق قانون اساسی، شرع و سیاست‌های کلی است. امروز صبح (یکشنبه) برخی ایرادات را مطرح و رفع می‌کنیم و مجدد بودجه را به شورای نگهبان ارجاع می‌دهیم، امیدواریم در روز چهارشنبه بودجه نهایی و ابلاغ شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بودجه به مجمع تشخیص ارجاع شود، گفت: این احتمال را می‌دهم که نمایندگان به حذف برخی تبصره‌ها رای ندهند و بودجه به مجمع تشخیص ارجاع شود و مجمع پس از برگزاری جلسه فوق العاده بودجه را بررسی کند، تلاش می‌کنیم سال بدون بودجه نداشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که ایرادات شورای نگهبان به بودجه چقدر شاکله بودجه مورد نظر مجلس را دچار تغییر می‌کند، گفت: ایرادات شورای نگهبان بخشی زیادی از بودجه را تغییر می‌دهد. قطعا در صحن مجلس شاهد پافشاری نمایندگان برای‌عدم حذف برخی از ردیف‌ها خواهیم بود.

او در مورد اظهارات کدخدایی مبنی بر اینکه نمایندگان در اطلاع‌رسانی مسایل بودجه عجله نکنند، گفت: سند بودجه یک سند محرمانه نیست و نمایندگان حق دارند در رابطه به آنچه که به دستشان می‌رسد اظهارنظر کنند.

Share