معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

آمار فوتی های ناشی از کرونا در میان مردان بیشتر از زنان است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عدم توجه مردان به بیماری و پیگیری و درمان، گفت: آمار فوتی های ناشی از کرونا در میان مردان بیشتر از زنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبتین حیدرزاده با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت در مردان، گفت: در راستای افزایش سلامت مردان راهکارهایی جهت پیشگیری و درمان بیماری‌ها به مناسبت این هفته تدوین شده که کم توجهی مردان به سلامت خود نیز مورد توجه قرار گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مردان به پیشگیری از بیماری‌ها توجه نداشته و برای درمان نیز دیر عمل می‌کنند، افزود: شیوع بیماری کرونا در کنار بسیاری از بیماری‌های زمینه‌ای درصد کشندگی در مردان را افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کرونا در مردان بسیار بیشتر از زنان بوده است، اضافه کرد: همزمان با هفته سلامت مردان، درخواست می‌شود مردان به سلامت جسم و روح خود توجه‌ای بیشتر داشته باشند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه مردان باید به توصیه‌های بهداشتی مراکز جامع خدمات و پزشکان خانواده بیشتر عمل کنند، تصریح کرد: آزمایش‌های بلند مدت پس از ۴۰ سالگی در مردان نیز به صورت مستمر انجام تا سلامت این قشر پیش از پیش تضمین گردد.

Share