معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

آمار بستری‌شدگان کرونایی در گیلان روی شیب ثابت قرار گرفت

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: آمار بستری‌شدگان کرونایی در گیلان در ۲ ماه گذشته روند ثابتی را طی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  به نقل از تسنیم، آبتین حیدرزاده  اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شدند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان داشت: این تعداد آمار ثابتی است که در یک الی ۲ ماه اخیر در گیلان به این شکل پیش می‌رویم.

وی گفت: اگرچه بیشترین راه انتقال کرونا راه‌های تنفسی بوده و ما مهم‌ترین راه پیشگیری را زدن ماسک می‌دانیم اما انتقال آن از طریق دست‌های آلوده و مالیدن آن به چشم و دهان نیز انجام می‌شود.

حیدرزاده بیان کرد: برای حضور در بازار باید از مکان‌هایی خرید کنیم که خلوت هستند و اجناس در بسته‌بندی وجود دارند اما وقتی مواد غذایی خریداری می‌کنیم باید مراحل شستشو را در منزل به خوبی انجام دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: باید میوه و سبزیجات را به خوبی ضد عفونی کرده و سایر مواد خشک که امکان شستشوی آن‌ها میسر نیست را در یک بسته‌بندی به مدت چند روز بگذارید.

 وی خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که از مواد غذایی طبخ شده که در فضای باز قرا دارند استفاده نشود چون ممکن است از طریق سرفه و یا عطسه ویروس از طریق این غذاها انتقال یابد.

Share