مدیرکل زندان‌های گیلان در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

آزادی ۸۱ زندانی گیلانی به مناسبت ولادت امام علی(ع) | دادرسی الکترونیکی حدود ۳ هزار نفر

رضا محمدی اصل اظهار داشت: به مناسبت ولادت امام اول شیعیان تعداد ۸۱ نفر از زندانی‌هایی که جرایم غیرعمد و عمد داشتند آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا محمدی اصل، مدیرکل زندان‌های گیلان در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اینکه به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر تعدادی از زندانیان جرائم عمد و غیر عمد استان گیلان آزاد شدند، تصریح کرد: به این مناسبت تعداد ۸۱ نفر از زندانیان آژاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با بیان این مطلب که آزادی زندانیان با کمک خیرین صورت گرفت، افزود: از سوی ستاد دیه، بالغ بر یک میلیارد تومان برای آزادی جرایم غیرعمد کمک شد و روز گذشته نیز ۱۲ نفر با کمک خیرین آزاد شدند و همچنین فردا در شهرستان لاهیجان نیز تعداد دیگری از زندانیان آزاد خواهند شد.

آزادی بیش از ۳۰۰ نفر از زندانیان توسط خیرین گیلانی در سال جاری

محمدی اصل ادامه داد: در سال ۹۹ به کمک خیرین، افراد جهادی و مردم توانستیم بیش از ۳۰۰ نفر را آزاد کنیم و ۳۲۰ نفر نیز به کمک ستاد دیه آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های گیلان در خصوص اشتغال زندانیان نیز گفت: با کمک رئیس کل دادگستری و سازمان توانستیم اشتغال زندانیان را از ۶۰۰ نفر در سال ۹۸ به دو هزار و ۱۱۹ نفر در سال ۹۹ برسانیم که همه این تعداد حقوق بگیر هستند.

وی در رابطه با اشتغال نشسته زندانیان، اظهار کرد: زندانی‌هایی که در بند و اتاق‌های خود هستند، کارهای دستی انجام می‌دهند که حاصل تولیدات آن‌ها به خانواده مددجویان داده خواهد شد.

محمدی اصل افزود: در بحث اشتغال، امسال رشد چشمگیری داشتیم و بنیاد تعاون توانست ۴۰۰ نفر از زندانیان را مشغول به کار کند.

دادرسی الکترونیکی حدود ۳ هزار نفر در ۵ ماه گذشته

مدیرکل زندان‌های گیلان با اشاره به اینکه یکی از کارهای اساسی که در سیستم قضایی برای اولین بار در استان گیلان و کشور صورت گرفت، دادرسی الکترونیکی است، تأکید کرد: در گذشته برای حضور و دادرسی زندانیان، زندانی برای اعزام به دادگاه به صورت حضوری و به شعبه‌های دادرسی برای بازجویی، انتقال داده می‌شد که این پروسه هزینه زیادی داشت اما اکنون با دادرسی الکترونیکی و به صورت ویدیو کنفرانس در زندان این کار صورت می‌گیرد.

وی همچنین ادامه داد: در ۵ ماه گذشته حدود ۳ هزار نفر به صورت دادرسی الکترونیکی کارهای آن‌ها انجام شد و این کار، یکی از بهترین کارهای سیستم قضایی بود که برای اولین بار در گیلان و همچنین در استان‌های دیگر در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه برای آزادی زندانیان، خیرین کمک زیادی به ما کردند، گفت: از خیرین می‌خواهیم همانطور که به مدرسه‌سازی کمک می‌کنند و پیشقدم هستند در بحث آزادی و کاهش جرایم کیفری نیز کمک کند زیرا وقتی نان‌آور خانواده پشت میله‌های زندان باشد، کودک چگونه می‌تواند به مدرسه برود؟ پس باید کمک کرد تا خانواده‌ها از این مسائل به دور بمانند.

Share