اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان رشت؛ برگزاری نمایشگاه مبلمان، ملتهب کردن بازار است

علی امیرمستوفیان برگزاری هر گونه نمایشگاه با عنوان مبلمان در روزهای منتهی به سال نو را خلاف سیاست‌های حمایتی اتحادیه از تولید و بازار دانست و تصریح کرد: این حساسیت‌ها ناشی از برنامه‌های اتاق اصناف ایران است و در همین رابطه اتاق اصناف ایران هم مخالف برپایی نمایشگاه در روزهای پایانی سال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در یک ماهه قبل از اسفند شرکت نمایشگاهی مرکز گیلان دو نمایشگاه با عنوان نمایشگاه مبلمان و نمایشگاه مبلمان و خانه مدرن را توسط مجریان نمایشگاهی برگزار کرد که چون از گذشته دغدغه و نگرانی اتحادیه درودگران و مبلسازان خلاء واحدهای بومی در این نمایشگاه‌ها و بعضا تقارن برگزاری نمایشگاه‌ها همزمان با فرارسیدن بازار نوروزی بود، این نمایشگاه‌ها با همکاری اتحادیه و شرکت نمایشگاهی قبل از اسفند ماه طی فاصله دو تا سه هفته‌ای که با استقبال واحدهای تولیدی و صنفی داخلی همراه بود برپا شد. ضمن اینکه سیاست اتحادیه و نمایشگاه این بار مستقر کردن کارشناس باتجربه اتحادیه جهت حمایت از مصرف کننده بود که این دو نمایشگاه تجربه خوبی از تعامل، همکاری و رفع دغدغه اتحادیه برای حمایت از محیط کسب و کار و واحدهای تولیدی و اصناف استان را به همراه داشت.

اما اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان مصنوعات و فراورده‌های چوبی گیلان برای اسفند ماه با توجه به نزدیک بودن سال نو و خرید‌های نوروزی مردم حساسیت ویژه‌ای روی برگزاری نمایشگاه با عنوان مبلمان را داشته است چرا که اعتقاد بر این است اصناف در یک سال گذشته آنچنان بار مشکلات و سختی‌های شرایط حاکم بر اقتصاد و ویروس کووید ۱۹ را بر دوش کشیده‌اند که هر بی‌تدبیری و یا تحمیل بار اضافه بر دوش‌شان می‌تواند موجب به کما رفتن آن‌ها شود.

در چند روز اخیر بنرهایی در برخی از خیابان‌های رشت با عنوان برگزاری نمایشگاه کالای ایرانی-خانه ایرانی در معرض دید عموم گذاشته شده است که تبلیغ اولین عنوان کالاهای این نمایشگاه مبلمان بوده است در حالی که مجری نمایشگاه با در پیش بودن بازار خریدهای نوروزی و اطلاع از حساسیت اتحادیه نسبت به اعضای خود با هدف منفعت طلبی دست به چنین اقدامی زده است، اقدامی که می‌تواند بازار مبلمان رشت را که بزرگترین بازار تولید و اصناف شمال ایران است ملتهب کند.

در این رابطه رییس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان مصنوعات و فراورده‌های چوبی گیلان با ابراز گله مندی از برخی مجریان نمایشگاهی که منافع خود را بر منافع عموم ترجیح می‌دهند با خطاب قرار دادن آنان در زمینه‌عدم ایجاد التهاب در بازار در آستانه سال نو گفت: اعضای تحت پوشش این اتحادیه در شهرستان رشت بالغ بر یک هزار نفر عضو در رسته‌های مختلف که تولید و عرضه مبلمان شاخه‌هایی از اعضای ما را پوشش می‌دهد به جهت تعدد واحدها، مهارت و خلاقیت اعضا و ارائه کار باکیفیت به عنوان قطب تولید و عرضه مبلمان و مصنوعات چوبی در شمال ایران شناخته می‌شوند که در طول سال‌های اخیر برگزاری برخی نمایشگاه‌ها که با حضور واحدهای خارج از استان انجام می‌گرفت موجب نارضایتی اعضاء و مردم بود که خوشبختانه با همکاری شرکت نمایشگاهی این دغدغه در اواخر سال جاری مرتفع شد که برپایی دو نمایشگاه با عنوان مبلمان با حضور واحدهای داخلی و بومی به گونه‌ای سیاست حمایتی اتحادیه جهت ایجاد رقابت بین واحدهای بومی و حمایت از مصرف کنندگان و گارانتی کردن خرید‌های آنان بعد از نمایشگاه از واحدهای حاضر در نمایشگاه بوده است اما آنچه که ما را در چند روز اخیر غافلگیر کرده است برگزاری نمایشگاهی از ۵ لغایت ۹ اسفند آن هم در آستانه سال نو با عنوان مبلمان است که چنین اتفاقی توسط مجری نمایشگاه که حساسیت ما را می‌دانست قطعا بی‌توجهی به مشکلات اقتصادی و شرایط فعلی بازار است و حتی مجری نمایشگاه نیز مجوز ارائه عنوان مبلمان را در این نمایشگاه نداشته است.

علی امیرمستوفیان برگزاری هر گونه نمایشگاه با عنوان مبلمان در روزهای منتهی به سال نو را خلاف سیاست‌های حمایتی اتحادیه از تولید و بازار دانست و تصریح کرد: این حساسیت‌ها ناشی از برنامه‌های اتاق اصناف ایران است و در همین رابطه اتاق اصناف ایران هم مخالف برپایی نمایشگاه در روزهای پایانی سال است و رسما سیاست خود را به تمام استان‌ها ابلاغ کرده است این سیاست‌ها با توجه به پایان رسیدن سال جاری با هدف همراهی با ستاد ملی مقابله با کرونا جهت پیشگیری از هر گونه اقداماتی که می‌تواند سلامت مردم را به مخاطره اندازد می‌باشد و اتحادیه هم نمی‌تواند شاهد تحمل فشار مضاعف بر زیرمجموعه خود باشد.

به گفته وی اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان مصنوعات و فرآورده‌های چوبی شهرستان رشت بعد از دو اتحادیه املاک و خواروبار، پرتعداد‌ترین اعضای تحت پوشش اتحادیه‌های مرکز استان را دارد و همکاران ما در یک سال اخیر به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با ستاد استانی مقابله با کرونا نهایت همکاری را داشته‌اند، بنابراین هر گونه اقدامی که خودسرانه، بی‌تدبیرانه و خلاف سیاست‌های اصناف و غیر قانونی باشد را قطعا منفعت طلبی تلقی کرده و مانع از هر گونه اقدامات یک جانبه گرایانه و سودجویانه خواهد شد.

علی امیرمستوفیان از طرح و برنامه اتاق اصناف با نام «نمایشگاهی به وسعت ایران» در اسفند ماه جاری خبر داد و گفت: سیاست اتاق اصناف و اتحادیه برگزاری نمایشگاه نیست با طرح یاد شده که توسط اتاق اصناف عنوان شده است در ماه جاری هر واحد صنفی می‌تواند با مشارکت در این طرح به پویش اتاق اصناف بپیوندد، این طرح سیاستی در جهت حمایت از اصناف و مردم و اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا است و واحدهای ما می‌توانند با مراجعه به اتحادیه و اخذ مجوز از حضور در این طرح که جشنواره و تخفیف است و از اول اسفند تا ۱۵ فروردین به مدت ۴۵ روز ادامه دارد برخوردار شوند.

برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در گیلان ممنوع است

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان هم اخیرا از ممنوعیت برپایی هرگونه نمایشگاه تخصصی همراه با فروش و نیز برگزاری نمایشگاه بهاره با توجه به شیوع بیماری کرونا و آسیب‌های وارده به اصناف در پی تعطیلی‌های مکرر در استان خبر داد.

ایرنا نوشت: جلال الدین محمد شکریه افزود: برپایی هرگونه نمایشگاه تخصصی همراه با فروش و نیز برگزاری نمایشگاه بهاره با توجه به شیوع بیماری کرونا و آسیب‌های وارده به اصناف در پی تعطیلی‌های مکرر ممنوع شده است.

وی تصریح کرد: معتقد هستیم که هر واحد صنفی باید یک نمایشگاه باشد و با توجه به شرایط امروز تلاش کردیم این ایده، جامه عمل بپوشد.

وی به هماهنگی‌های انجام شده بین اتاق اصناف و سازمان صنعت معدن و تجارت استان در جهت ایجاد امکان فروش ویژه در روزهای پایانی سال در واحدهای صنفی اشاره و تصریح کرد: امیدواریم صاحبان کسب و کار با دریافت کمترین سود ممکن در این طرح همکاری گسترده‌تری داشته باشند.

شکریه درخصوص نحوه نظارت بر واحدهای صنفی شرکت کننده در این طرح به همکاری بازرسان اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بسیج اصناف اشاره و خاطرنشان کرد: با بررسی دقیق فاکتورهای خرید، قیمت‌های فروش ویژه در این واحدها مورد نظارت قرار گرفته تا حقوق مصرف کنندگان رعایت شود.

وی تأکید کرد: در این طرح با نام «نمایشگاهی به وسعت ایران»، واحدهای صنفی با همان قیمت‌های نمایشگاهی اجناس خود را خواهند فروخت.

شکریه ادامه داد: شرط موفقیت این نمایشگاه ارائه کالاها باکیفیت مطلوب و تفاوت معنادار تخفیف‌ها برای جلب رضایت مصرف کنندگان است.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان همچنین از نصب پوستر «نمایشگاهی به وسعت ایران» بر روی واحدهای صنفی شرکت کننده در این طرح اشاره کرد. گیلان بیش از ۱۱۰ هزار واحد صنفی دارد.

Share