طی مراسمی صورت گرفت؛

۲ گیلانی در میان برگزیدگان جشنواره شعر و داستان انقلاب

مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب برگزار شد و رتبه‌های دوم بخش «مجموعه شعر نو» و سوم بخش «رمان کودک و نوجوان» به دو گیلانی رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبیلغات اسلامی، محمدمهدی دادمان – رئیس حوزه هنری- و شاعران و نویسندگان کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و به صورت همزمان از آپارات، اینستاگرام حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر پخش شد.

در ابتدای مراسم کلیپی درباره زندگی و فعالیت‌های ادبی مرحوم امیرحسین فردی از پایه‌گذاران حوزه هنری و جشنواره شعر و داستان انقلاب برای حاضران پخش شد که در آن به فعالیت‌های ادبی این نویسنده انقلاب اسلامی پرداخته شده بود.

در ادامه مراسم حسینعلی جعفری، دبیر علمی بخش داستان جشنواره در سخنانی با بیان این‌که آثار جشنواره امسال از لحاظ کیفی بسیار قابل توجه بودند، گفت: من از سینماگران می‌خواهم که به سمت اقتباس از داستان‌های نویسندگان کشورمان حرکت کنند و از این داستان‌های بدیع و جذاب برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های‌شان استفاده کنند.

در این برنامه علی‌محمد مودب، دبیر علمی بخش شعر جشنواره با اشاره به رشد قابل توجه آثار شعری جشنواره امسال گفت که باید توجه ویژه‌ای به جوایز جشنواره‌ها صورت گیرد و میزان جوایز افزایش یابد.

در ادامه مراسم و بر اساس بیانیه هیات داوران، اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف اعلام شد که در بخش داستان کوتاه و رمان، لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی در بخش رمان کودک و نوجوان به طاهره مشایخ از گیلان برای اثر سِلفی با خرابکار و در بخش شعر انقلاب، لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی در بخش مجموعه شعر نو به مجتبی صفدری تمرین از گیلان برای اثر نسخه جعلی اهدا شد.

Share