با حضور فرماندار رشت برگزار شد؛

گلریزان لشت نشایی‌ها جهت تامین تبلت ۱۱۸ دانش آموز نیازمند

در راستای استفاده از ظرفیت خیرین جهت تامین تبلت برای ۱۱۸ دانش آموز نیازمند لشت نشائی، مراسم گلریزان با حضور فرماندار رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در راستای استفاده از ظرفیت خیرین جهت تامین تبلت برای ۱۱۸ دانش آموز نیازمند لشت نشائی، مراسم گلریزان با حضور فرماندار رشت برگزار شد.

علی فتح‌اللهی در همایش گلریزان کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت و مستعد در بخش لشت نشا، با اشاره به اینکه شیوع ویروس کوید ۱۹ کل دنیا و جمعیت کره زمین را تحت الشعاع قرار داد، اظهار داشت: فراگیر شدن این ویروس بر وجود عنصر ضعف بشریت صحه می‌گذارد و به مثابه تلنگر عمیقی برای انسان در جهت پرهیز از نخوت و خودبینی است.

فرماندار شهرستان رشت، در ادامه افزود: اگر کلمه «من» را از سلسله مراتب هویت انسانی حذف کنیم، دیگر ثروت و اموال هر شخص، معنی خود را از دست می‌دهد و در پایان نیز مرگ با استرداد روح انسان در واقع همین «من» را از جسم وی ستانده و در واقع این «من» است که باید پاسخگوی اعمال هر شخص باشد.

مقام عالی دولت در مرکز استان، ضمن تشکر از کلیه نیکوکارانی که در این امر خیر شرکت کردند، تصریح کرد: اگر بخشی از اموال انسان برای دیگران مشکلی را رفع نکرده و لبخند را بر لب‌های آنان ننشاند و افکار انسان در مسیر کمک به دیگران قرار نگیرد، راه و رسم زندگی او به پشیزی نمی‌ارزد.

وی بر حفظ آبروی انسان‌ها و دوری از ریا تاکید کرد و گفت: پاداش اعمال خیر انسان همواره می‌تواند با آلوده شدن به ریا تباه شود.

فتح‌اللهی «انسان سازی» را از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: وظیفه این مجموعه پرورش انسان‌هایی است که در آینده مسئولیت‌های مهمی در اداره کشور بر عهده خواهند داشت.

فرماندار شهرستان رشت، در ادامه افزود: در مبحث مهم انسان‌سازی تمامی آحاد جامعه مسئول هستند و نمی‌توان این وظیفه را تنها منحصر به آموزش و پرورش دانست.

وی هر گونه هزینه کرد در خصوص این مهم را نوعی از یک سرمایه‌گذاری ارزشمند خواند و بیان کرد: فضای مجازی می‌تواند مشکل ارائه آموزش را تا حدودی برطرف کند اما پرورش هر انسان در گرو نشستن پشت میز و نیمکت مدارس و قرارگیری تحت تعلیم آموزگاران گرامی است.

گفتنی است طبق آمار اعلامی آموزش و پرورش بخش لشت نشا، این بخش دارای ۴۳۰۲ نفر دانش آموز است که از این تعداد، ۱۱۸ دانش آموز فاقد امکانات سخت افزاری جهت بهرمندی از آموزش در شبکه شاد هستند که با همت خیرین این بخش، تبلت مورد نیاز برای این تعداد از دانش آموزان تامین می‌شود.

Share