مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آب وزارت نیرو خبر داد؛

کاهش میزان برداشت از منابع آب گیلان تا افق ۱۴۰۴

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو و دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، از بررسی برنامه سازگاری با کم‌آبی استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به‌ نقل از پاون، «بنفشه زهرایی» با اشاره به برگزاری شصت و سومین جلسه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در روز بیست و یکم بهمن ماه اظهار کرد: در این جلسه که به ریاست قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیته تخصصی و ارتباط مجازی با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گیلان و نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی برگزار شد، برنامه سازگاری با کم‌آبی استان گیلان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: برنامه سازگاری با کم‌آبی استان گیلان در چهار بخش شرب، کشاورزی، صنعت و طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای استان پیش‌بینی شده است که با اجرای این برنامه تا افق ۱۴۰۵ در استان گیلان میزان برداشت از منابع آب ۴۹.۸۱۱ میلیون متر مکعب کاهش خواهد یافت.

زهرایی ادامه داد: در این جلسه، نظرات دستگاه‌های عضو کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در مورد بخش‌های مختلف برنامه سازگاری با کم‌آبی استان گیلان مورد بحث قرار گرفت و در پایان بررسی از کارگروه استانی سازگاری با کم آبی خواسته شد تا مطابق نظرات مطرح شده، برنامه استان گیلان را تدقیق و پیشنهاداتی جهت رفع چالش‌های منابع آب استان به برنامه اضافه کند.

Share