کانال پیش عایق – کانال پیش عایق شده آریا بارون توس

کانال پیش عایق شده آریا بارون توس یکی از محصولاتی است که این کارخانه آن‌ را با استفاده از بهترین فناوری‌های روز دنیا، تولید و عرضه می‌کند.

کانال پیش عایق شده آریا بارون توس یکی دیگر از محصولاتی است که این کارخانه آن‌ را با استفاده از بهترین فناوری‌های روز دنیا، تولید و عرضه می‌کند. کانال‌های پیش عایق شده یکی از تکنولوژی‌های روز دنیا جهت انتقال هوا است.  یکی از ویژگی‌های مهم این محصول تاثیر گذاری زیاد درکاهش مصرف انرژی در بخش‌های صنعتی و ساختمانی است. کارخانه آریا بارون توس با توجه به تجربه‌های به دست آمده در زمینه تولید محصولات و پیشرفت در عرصه تاسیسات و تهویه مطبوع این نوع کانال‌ها را طراحی  و تولید کرده است.

این کانال‌ها معمولا به صورت ورق به اندازه ۴* ۱.۲ متر به وسیله لوازم جانبی مانند گوشه فلزی، گوشه پلاستیکی، نوار درزگیر آلومینیومی و غیره نصب می‌شوند. این کانال‌ها با ضخامت ۲۰،۱۰ و ۳۰ میلی‌متر بوده که میانگین ۲۰ میلی‌متر بیشترین  مصرف را در این زمینه دارد. در این عایق از ضخامت‌هایی که ثبات دارند استفاده می‌شود که به منظور جلوگیری از تغییر شکل کانال از میله‌هایی برای مهار کردن از جنس آلومینیوم استفاده می‌گردد. کانال‌های پیش عایق شده به دلیل مزایا و ویژگی‌های مهمی که دارند، در اکثر کشور‌های اروپایی، آمریکایی و آسیایی استفاده می‌شود. در ادامه به انواع ویژگی‌ها و کاربرد‌های کانال پیش عایق خواهیم پرداخت.

کانال پیش عایق شده

کانال پیش عایق شده ((Preinsulated Air Duct چیست؟

کانال‌های پیش عایق شده هوا نقش مهمی در انتقال هوای مطبوع (سرد یا گرم) در سیستم‌های تهویه مطبوع دارند. این نوع کانال‌ها برای اولین بار در کشور آلمان تولید شده‌اند. و به مرور به اکثر کشور‌های دنیا صادر شدند. کانال‌های پیش عایق شده آریا بارون توس با توجه به کارایی بالا، عمر مفید و زیبایی بیشتری که  نسبت به سیستم‌های خنک کننده‌ای که پیش از این با روش‌های قدیمی‌تر تولید می‌‎شدند دارند، جایگزین بسیار خوبی برای کانال‌های فلزی و سنتی یا محصولات مشابه شده‌اند. به همین دلیل است که این محصول مورد توجه بسیاری از کارفرمایان، مشاوران، و مجریان پروژه‌ها و ساختمان‌ها قرار گرفته است. کانال پیش عایق شده آریا بارون توس از دو لایه بیرونی و درونی آلومینیومی و فوم پلی اورتان که بین آن‌‌ها تزریق شده است، تشکیل می‌شوند.

در روش سنتی برای چند سال پیاپی کانال‌های هوا را با جنس گالوانیزه تولید می‌کردند. از این جنس کانال‌ها همچنان در برخی موارد مثل کانال کشی کولرهای آبی استفاده می‌کنند. کانال‌های گالوانیزه معایبی چون وزن بسیار بالا، نیاز به فضای زیاد برای نصب، نشت هوای مطبوع در حین توزیع و موارد دیگری دارد که فقط به چند مورد از آن‌ها اشاره کردیم. اما استفاده از کانال پیش عایق شده مزایای بسیار زیادی برای خریدار یا مصرف کننده دارد.

مزیت‌‌های کانال پیش عایق شده

کانال‌های پیش عایق شده آریا بارون توس دارای ویژگی‌ها و موارد مختلفی است که در ادامه به چند نمونه از آن اشاره خواهیم کرد.

·              هوابند و ضد آب

پوشش‌های آلومینیومی که در هر دو طرف پانل وجود دارند، ضد آب هستند و کیفیت هوای عالی و عملکرد ضد بخار را تضمین می‌کند.

·              وزن بسیار کم و ایمنی بالا

وزن کانال‌های پیش عایق شده نزدیک به ۱۵ درصد وزن کانال‌های سنتی با ورق‌هایی از جنس گالوانیزه را دارند. سبک وزن بودن کانال پیش عایق شده آریا بارون توس یکی از مزیت‌هایی است که چه از نظر اقتصادی، محیط زیستی و ایمنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که کانال‌های پیش عایق شده به هر دلیلی (مانند زلزله) سقوط کنند، بسیار مقاوم هستند و آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود. زیرا به دلیل وزن سبکی که دارند به نقاط تقویت شده کمتری نیاز دارند.

·              عایق در برابر سرما، گرما و صدا

فومPIR  با دانسیته (فشردگی) عایقی مناسب در برابر سرما، گرما وصدا است. این عایق حتی در برابر آتش هم مقاوم است. برای بالا بردن خاصیت عایق صوتی بودن کانال‌ها و موارد استاندارد بهداشتی از روکش‌های آلومینیومی ۲۰ میکرونی در دو طرف کانال استفاده می‌شود که همین امر باعث بیشتر جذب شدن صدا موقع عبور هوا در کانال شده است. تمامی خم‌ها در این عایق توسط یک دستگاه مکانیکی با فشار قوی اجرا می‌گردد.

·              سرعت بسیار بالا در نصب و اجرا آن

با توجه به اینکه کانال‌های پیش عایق قبل از نصب در محل تولید به طور کامل آماده سازی می‌شوند، زمان کمتری صرف نصب و اجرا آن‌ها می‌شود. یکی دیگر از دلایلی که باعث شده است سرعت نصب کانال‌های پیش ساخته بالا برود وزن کم آن نسبت به نمونه‌های قدیمی که جنس ورق آن‌ها از گالولوانیزه هستند، است.

·              بهداشتی بودن به دلیل سطح صاف و سیقلی داخلی و عدم امکان تجمع باکتری‌ها

به دلیل داشتن سطح صافی که دارند به راحتی قابل شستشو و پاکسازی هستند. و از تجمع باکتری‌ها جلوگیری می‌شود.

·              پایدار در برابر آتش سوزی

یکی از ویژگی‌های مهمی که کانال‌های پیش عایق شده آریا بارون توس دارند، مقاومت بالای آن‌ها در برابر حریق و خاصیت بازدارندگی شعله در کلاس‌های گوناگون است.

·              عمر مفید بسیار بالا

با توجه به مواد با کیفیتی که در ساخت کانال‌های پیش عایق شده توسط دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌کنند عمر محصول بالا می‌رود.

آریا بارون توس

محصولات کارخانه آریا بارون توس مشهد – لینک روبرو >  https://www.aryabaron.com//products/

مشخصات کانال پیش عایق شده آریا بارون توس

  • دانسیته۴۵kg/m3
  • ضریب انتقال حرارت ۰۱۵۹
  • نوع عایق PIR,PUR
  • ضریب اصطکاک .۱۳۵
  • مقاومت فشردگی ۲ mpa

خرید و قیمت کانال پیش عایق شده

کانال‌های پیش عایق شده در پروژه‌های مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مراکز آموزشی و خیلی از موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هزینه ساخت، حمل و نصب و راه اندازی کانال پیش عایق شده در محل، نسبت به یک کانالی که جنس ورق آن از گالوانیزه است بسیار کمتر خواهد بود. این نوع کانال قابل رقابت با کانال‌های گالوانیزه است زیرا، کانال‌های از پیش عایق شده نیازی به عایق کاری ندارند. برای مشاهده انواع کانال پیش عایق شده و اطلاع از قیمت دیگر محصولات آریا بارون توس و اقدام به خرید می‌توانید به سایت  www.aryabaron.com مراجعه کنید و یا اینکه از طریق صفحه اینستاگرامی aryabaron_toos ما را دنبال و از محصولات دیدن فرمائید.

مشخصات و اطلاعات تماس با آریا بارون توس

تلفن تماس:

۳۶۲۲۸۸۰۰-۰۵۱

تلفن گویا:

۳۶۲۲۸۸۱۴-۰۵۱

آدرس:

ایران، مشهد، بزرگراه آیت الله‌هاشمی رفسنجانی(میثاق)، آیت الله‌هاشمی رفسنجانی ۱/۳۴

Share