مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد:

چهار حادثه تصادف و واژگونی خودرو با ۱۰ حادثه دیده و ۶ مصدوم در پی بارش برف

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به آماده باش ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات و شعبات این جمعیت در سراسر استان، گفت: امداد گران به بیش از ۲۰ خودرو در راه مانده در برف امدادرسانی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه در پیش هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش برف سنگین در گیلان، اظهار کرد: ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات و شعبه این جمعیت در شهرستان‌های گیلان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

غلامی با بیان اینکه ۸۰ خودروی آمبولانس، ست نجات و خودروهای کمک دار و پشتیبانی نیز برای در سطح استان آماده خدمات‌رسانی شدند، گفت: هماهنگی لازم با با ۸۰ خانه هلال و مسجد و حسینیه و اماکن ورزشی در مسیر راه‌ها و محورهای استان که به امکانات و تجهیزات امدادی تجهیز هستند برای اسکان اضطراری آماده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به آماده باش ۲۵۰ نفر کارکنان و نجاتگران در سطح پایگاه‌ها و جمعیت، اضافه کرد: ۲۴۰ نفر از داوطلبان در سطح خانه‌های هلال و مساجد و… نیز آماده خدمات‌رسانی در مواقع بحرانی هستند.

غلامی با بیان اینکه بعد از بارش برف شب گذشته در تمام استان گیلان در حال حاضر تمام مسیرها باز و رفت و آمد انجام می‌شود، افزود: رفت و آمد در مسیر اصلی رشت به رودبار با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه در محورهای املش و سیاهکل به دیلمان و ورگه دره تالش و ارتفاعات استان با بیشترین برف با زنجیر چرخ و به کندی انجام می‌گیرد، گفت: چهار حادثه تصادف و واژگونی خودرو با ۱۰ حادثه دیده و ۶ مصدوم نیز در این مدت ثبت شده است.

سیاوش غلامی با بیان اینکه یک ماهیگیر گرفتار در برف و بوران در پشت سد منجیل رودبار با یک عملیات ۹ساعته توسط امدادگران هلال احمر و سایر ارگان‌های امدادی و خدمات نجات یافت، افزود: به بیش از ۲۰ خودروی در راه مانده در سطح استان نیز امدادرسانی انجام شد.

Share