محمد مهاجری: بدنه اصلاحات رای نمی دهد مگر اینکه معجزه ای شود

پایداری‌ها جلیلی را می‌خواهند اما رئیسی بیاید با او ائتلاف می‌کنند

فعال مطبوعاتی درباره جدی شدن کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: خبرم و اطلاعی از آمدن آقای رئیسی ندارم اما وقتی می بینم دو جریان به شدت در حال حمله به او هستند، احساس می کنم نگرانی ها از کاندیداتوری آقای رئیسی بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از نامه نیوز، فعالیت اصولگرایان و اصلاح طلبان همچون دو روی سکه انتخابات ریاست جمهوری است. هرچه اصولگرایان شور و شوق دارند اصلاح طلبان بی انگیزه نشان می دهند. برخی معتقدند اصلاح طلبان از عمد این طور نشان می دهند تا تنش در اردوگاه اصولگرایی به اوج برسد.

محمد مهاجری درباره سناریوی سکوت اصلاح طلبان با هدف اوج گیری اختلافات در اردوگاه اصولگرایی به نامه نیوز گفت: اگر اصلاح طلبان اینقدر تدبیر می داشتند بعید بود که اوضاع فعلی شان اینقدر فشل می شد. در مجموع فضای سیاسی کشور حکایت از آن نمی کند که ما با یک انتخابات داغ مواجه هستیم و فقط در یک فضای پرکاندیدای پرچالش اصلاح طلبان امکان موفقیت دارند.

وی با بیان اینکه بدنه اجتماعی اصلاح طلبان خیلی انگیزه ای برای حضور در صحنه انتخابات ندارد، افزود: گرچه در دوم خرداد سال ۷۶ و انتخابات سال ۹۲ نیز چنین وضعیت مشابهی را شاهد بودیم و در آخرین روزها اصلاح طلبان موفق شدند بدنه رأی شان را قانع کنند که پای صندوق رأی بیایند اما در این دوره بعید به نظر می رسد اتفاق خاصی بیفتد، مگر اینکه معجزه ای رخ دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: بدنه اجتماعی اصلاحات در سال های ۷۶ و ۹۲ منفک از رأس این جریان نبود و از رأس جریان اصلاحات حرف شنوی داشت اما در سال های اخیر بین آنها فاصله افتاده و البته اصلاح طلبان نیز خیلی تلاش نکردند که این مشکل را مرتفع کنند.

وی درباره وضعیت آرایش انتخاباتی اصولگرایان و احتمال ظهور یک احمدی نژاد جدید برخلاف برنامه ریزی های انتخاباتی این جریان توضیح داد: آقای احمدی نژاد سال ۸۴ از شکاف میان اصولگرایان استفاده کند و وارد صحنه شود. اگر در آن مقطع اصولگرایان روی یک کاندیدا می رسیدند و اصلاح طلبان نیز به یک کاندیدا، آقای احمدی نژاد قطعا شانسی برای پیروزی نداشت. در مجموع به شخصه در اردوگاه اصولگرایی یک چهره پنهانی که امکان ظهور ناگهانی در عرصه انتخابات پیدا کند، سراغ ندارم.

این فعال مطبوعاتی درباره جدی شدن کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: خبرم و اطلاعی از آمدن آقای رئیسی ندارم اما وقتی می بینم دو جریان به شدت در حال حمله به او هستند، احساس می کنم نگرانی ها از کاندیداتوری آقای رئیسی بیشتر شده است.

وی با اشاره به دو جریان منتقد نامزدی سیدابراهیم رئیسی در صحنه انتخابات ۱۴۰۰ ادامه داد: نیروهای جریان آقای قالیباف به شدت از این اتفاق عصبانی هستند و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به شدت در حال حمله به آقای رئیسی هستند. مجموعه دوم، جبهه پایداری نیز نگران ورود آقای رئیسی است و هم نگران ورود آقای ظریف. در واقع نیروهای جبهه پایداری به شدت می جنگند تا مبادا کس دیگری غیر از سعید جلیلی که نامزد آنهاست، وارد صحنه شود.

مهاجری گفت: جبهه پایداری به عنوان یک جریان کاسب معاب -که در انتخابات مجلس تجارت پیشه هم شد- الان همه تلاش خود را برای به صحنه آوردن کاندیدای مطلوب خود انجام می دهند اما در نهایت اگر بتوانند با کسی ائتلاف کنند قطعا با او خواهند بست.

Share