دیارمیرزا گزارش می‎دهد؛

نگاهی به داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه

در حالی‌که هنوز چندماه به برگزاری انتخابات مانده دیارمیرزا در گزارشی به اختصار به معرفی کاندیداهای احتمالی انتخابات میان دوره ای مجلس حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه پرداخته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، “محمدعلی رمضانی دستک” در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توانست با کسب ۱۳ هزار و ۹۴۸ رأی پیروز انتخابات شود اما هرگز فرصت حضور در بهارستان را نیافت و در ۱۰ اسفند ۹۸ درگذشت.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ انتخابات میان دوره ای مجلس برگزار می شود و نامزدها نیز از ۸ فروردین ۱۴۰۰ باید رسما برای حضور در انتخابات نام نویسی کنند. در حالی‌که هنوز چندماه به برگزاری انتخابات مانده دیارمیرزا در گزارشی به اختصار به معرفی کاندیداهای احتمالی انتخابات میان دوره ای مجلس حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه پرداخته است.

فرهاد شوقی چهارده؛

او متولد سال ۱۳۶۵ و فرزند شهید حسین شوقی چهارده است. در رزومه کاری فرهاد شوقی عضویت در دوره چهارم شورای شهر رشت و همچنین کارشناس عمرانی فرمانداری دیده می شود. شوقی که در انتخابات مجلس یازدهم یکی از چهره های تاثیرگذار ستاد انتخاباتی سیدعلی آقازاده بود، اینبار خودش را برای حضور در انتخابات میان دوره ای آماده کرده است و از مدتها پیش علاوه بر اظهار نظرهای او در زمینه های سیاسی، اقتصادی و عمرانی در فضای مجازی حتی شاهد بازدیدهای میدانی اش نیز هستیم.

 

ریحانه احمدی دهکاء

احمدی دانش آموخته علوم سیاسی و مدرس دانشگاه است. او که به عنوان یک فعال اجتماعی نیز شناخته می شود، همچنین سابقه عضویت در شورای اسلامی شهرک نظامی بخش مرکزی ری را در کارنامه خود دارد. در دهمین دوره انتخابات با کسب ۱۵۷۳۷ رای نفر دوم شد و در انتخابات مجلس یازدهم نیز ۱۱۹۱۴ رأی کسب کرد تا شانس او برای پیروزی در انتخابات میان دوره ای نیز بالا به نظر می رسد.

 

فاضل پورحقگو

فاضل پورحقگو دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته کشاورزی است.
از سوابق او می توان به معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات چای و همچنین بعدها معاون برنامه ریزی و پشتیبانی پژوهشکده چای کشور اشاره کرد.
او که در دوره ای با حجت الاسلام کامل خیرخواه نماینده اسبق لاهیجان و سیاهکل همکاری داشت در انتخابات مجلس یازدهم نیز از فعالان ستاد انتخاباتی رمضانی دستک محسوب می شد.


امیرارسلان قاسم نژاد

قاسم نژاد کارشناس ارشد مدیریت مالی و رئیس اداره‌ امور مالیاتی شهرستان لنگرود است.
او که دستی بر حوزه ورزشهای رزمی نیز دارد، همچنین کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شهرستان آستانه اشرفیه بوده که ۳۴۲۱ رأی کسب کرد. پیش بینی میشود که او در انتخابات میان دوره ای نیز بار دیگر خود را کاندیدا کند.

موسی روزبه؛

او دانش آموخته حقوق و متولد دهستان چهارده آستانه اشرفیه است. با توجه به زندگی در تهران چندین بار نیز کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران و همچنین رییس اداره امور حقوقی و املاک اداره کل ورزش و جوانان استان البرز بوده است.
روزبه در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه ۱۸۲۹ رأی کسب کرده بود.


محمدحسین قربانی؛

نماینده دوره نهم و دهم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی،  در دوره نهم در لیست ائتلاف اصولگرایان و در دوره دهم در لیست امید حضور داشت اما در دوره یازدهم کاندیدا نشد. اگرچه محمدحسین قربانی هم اکنون عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی است اما برخی معتقدند که در انتخابات میان دوره ای کاندیدا خواهد شد.


مهرداد بائوج لاهوتی؛

نماینده‌ حوزه‌ انتخابیه‌ لنگرود در دوره‌ی هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی است (زاده‌ ۱۳۴۰ در لنگرود) است و در انتخابات مجلس یازدهم و در یک رقابت نزدیک با کسب ۲۲۴۰۸ رأی و اختلاف ۲۲۵ از پرویز محمدنژاد شکست خورد تا راهی بهارستان نشود. اگرچه او هم اکنون به عنوان مشاور سازمان برنامه و بودجه فعالیت دارد اما برخی گمانه زنی ها حاکی از این است که شاید شاهد کاندیداتوری او اینبار در حوزه انتخابیه استانه اشرفیه باشیم.


ابراهیم نجفی اسپیلی؛

نجفی از کارشناسان بنیاد مسکن و دانش آموخته مهندسی عمران است. ابراهیم نجفی پس از سه دوره  عضویت در شورای شهر آستانه اشرفیه در سال ۹۸ قصد ورود به انتخابات مجلس را داشت اما غیبت دو عضو شورا و عدم تشکیل جلسات سبب شد که نجفی نتواند در انتخابات شرکت کند. او بار دیگر در سال ۹۹ استعفای خود را تقدیم شورا کرد و این بار توانست که موافقت اعضای شورا را نیز به دست آورد تا با خیالی آسوده خود را برای شرکت در انتخابات میان دوره ای آماده کند.


رضا تیغ نورد جلالی؛

رضا تیغ نورد جلالی وکیل پایه یک دادگستری و  عضو دوره های چهارم و پنجم شورای شهر آستانه اشرفیه بوده است و همانند دیگر همکار شورایی اش از عضویت در شورای شهر آستانه اشرفیه استعفا داد تا خود را برای رقابت برای حضور در بهارستان آماده کند.

 علیرضا(هادی) تنهایی کیسمی؛

او از فرماندهان دفاع مقدس است که مدیریت راهبردی موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر را نیز برعهده دارد. وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت بوده و از او به عنوان یکی از گزینه های احتمالی انتخابات نام می برند.

علی جعفری دهکا؛

معاون سابق آب و فاضلاب روستایی گیلان در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی با کسب حدود ۸ هزار رای رتبه سوم را در این حوزه انتخابیه کسب کرده بود و حالا از او به عنوان یکی از محتمل ترین کاندیداهای انتخابات میان دوره ای مجلس نام برده می شود.

ابوطالب مرادی؛

این چهره اصولگرا در سال ۹۶ با حکم سیدعلی آقازاده نماینده کنونی رشت در مجلس یازدهم به عنوان مسئول ستاد رئیسی در شهرستان آستانه‌اشرفیه منصوب شده بود.

کیوان حسن پور لسکوکلایه؛

او فعال سیاسی و مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و رئیس (دفتر مرکزی) دانشگاه در تهران، همچنین دبیر منطقه ۴ کشوری مدیران منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم است. حسن پور (متولد ۱۳۵۱) دانش آموخته رشته کشاورزی و پیش از این نیز در دوره های هفتم و هشتم شانس خود برای حضور در مجلس امتحان کرده بود و همواره تلاش دارد با انتشار یادداشت و اظهار نظرات سیاسی و اجتماعی خود را در بر روی خط خبری رسانه ها قرار دهد. عضویت در نظام مهندسی کشاورزی ایران، انجمن علوم زراعی ایران، انجمن بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، عضویت در انجمن زیست فناوری ایران، عضو انجمن بیماریهای گیاهی از دیگر سوابق او است.

 

سید رضا مطهری؛

استاد حوزه و دانشگاه است و ریاست سازمان تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه و رئیس شورای هیئات مذهبی رشت را در کارنامه دارد. او در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه رشت با کسب ۱۹۷۷۴ رأی در رده پنجم ایستاد و نتوانست به مجلس راه یابد. اینبار اما مطهری قرار است شانس خود را از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه امتحان کند.


فاطمه رمضان نژاد دهکا؛

او عضو کانون وکلای دادگستری گیلان و کارشناس ارشد حقوق خصوصی است که در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه کاندیدا شده بود اما استعفای او از عضویت در شورای پنجم روستای دهستان دهکاء ۳ روز بعد از استعفا به ثبت رسید تا بدین ترتیب نتواند برای حضور در انتخابات احراز صلاحیت شود.

نادر عبدالله‌پور؛

نادر عبدالله‌پور متولد اردیبهشت سال ۱۳۴۱ شهر آستانه اشرفیه و از جانباز دوران دفاع مقدس است که سابقه عضویت در سپاه پاسداران را در کارنامه دارد.

عبدالله‌پور در دولت دهم و در دوره زنده یاد روح الله قهرمانی چابک به عنوان فرماندار شهرستان بندر انزلی منصوب شد اما با روی کار آمدن مهدی سعادتی و بعد از ۳ سال خدمت در این شهرستان به استانداری گیلان آمد.

همچنین در سوابق کاری او میتوان به مدیر کل امنیتی، انتظامی استانداری گیلان، مشاور مدیر عامل منطقه آزاد انزلی و دبیر ستاد اربعین حسینی استان گیلان اشاره کرد.

 فیض اله اکبری دستک؛

استادیار رشته الهیات و معارف اسلامی، دارای مدرک دکترای تخصصی علوم قرآن و حدیث و نیز عضو هیأت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج متولد ۱۳۵۵ است و بیشتر دوران فعالیت خود را در خارج از استان سپری کرده است. او همچنین سابقه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نظرآباد، معاونت آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد، سرپرستی روابط عمومی انجمن علوم قرآن و حدیث ایران و…را در کارنامه داشته است.

 

Share