معرفی زیباترین محله های استانبول

استفاده از تورهای ارزان قیمت مانند تور ارزان استانبول که توسط سایت های معتبر همچون سفرباتو به علاقه مندان ارائه می گردد، توانسته شرایط سفرهای مقرون به صرفه و مطمئن را برای مشتریان فراهم آورد.

 

سفر یکی از زیباترین اتفاقات زندگی بشر است که می تواند خاطرات ناب و شیرینی را در ذهن افراد برای همیشه به ثبت برساند. استفاده از تورهای ارزان قیمت مانند تور ارزان استانبول که توسط سایت های معتبر همچون سفرباتو به علاقه مندان ارائه می گردد، توانسته شرایط سفرهای مقرون به صرفه و مطمئن را برای مشتریان فراهم آورد.

ترکیه از جمله کشورهایی است که علاوه بر بعد مسافت کمی که با ایران عزیزمان دارد، از اماکن و جاذبه های بسیار دیدنی و شگفت انگیزی نیز برخوردار می باشد. بسیاری از ما گمان می کنیم برای مسافرت های برون مرزی هزینه های گزاف و سرسام آوری را باید در نظر بگیریم، اما با مراجعه به سایت های خوب و شناخته شده می توانید از امکانات و شرایط ویژه ای همچون رزرو محل اقامت، خرید بلیط رفت و برگشت و استفاده از تور لحظه آخری استانبول، گزینه ای متناسب با توان مالی خود بیابید.

محله کاراکوی

یکی از بندرهای قدیمی و بااهمیت استانبول در تور استانبول  با نام کاراکوی امروزه به یکی از زیباترین محله های این شهر تبدیل شده. محله کاراکوی در سال ۲۰۱۲ توانست نام خود را در لیست اماکن تاریخی کشور ترکیه قرار دهد. وجود رستوران های دریایی، بازار، بوتیک های شیک و کافه های دنج کاراکوی را بسیار محبوب نموده.

محله آسمالی مسکیت

به گزارش سفر باتو ، محله ای زیبا و قدیمی با ساختمان های رنگارنگ که از عهد رنسانس به جا مانده نیز جزو محله های زیبا و محبوب استانبول به شمار می رود. وجود رستوران های شلوغ به همراه موسیقی زنده نمایی دوست داشتنی و دل انگیز ایجاد می کند. اگر کسی بخواهد اوقاتی خوش و پر از سرزندگی را تجربه نموده و از خستگی کار رهایی پیداکند، حتما سری به آسمالی مسکیت می زند.

محله بشیکتاش

محله ای ساحلی و زیبا که از چهار بخش بشیکتاش، کاگیتان، شیشلی و ساری پر تشکیل شده هر کدام به خاطر ویژگی های خاصی که دارند از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار هستند. بشیکتاش به دلیل تیم فوتبالی معروفش، کاگیتان با منظره جنگلی و سرسبزش، شیشلی با مزارع و زمین های کشاورزی پر رونقش، و ساری پر با بندرگاه و ساحل دل انگیزش، این محدوده را به منحصر به فرد ترین قسمت استانبول تبدیل کرده است.

محله آرناووت کوی

محله آرناووت کوی استانبول به شب نشینی ها و نشاط شبانه ای که در آن جریان دارد، شهرت و محبوبیت ویژه ای به دست آورده. محیط ساحلی به همراه رستوران ها با غذاهای دریایی، کافه ها و عمارت های تاریخی مربوط به دوره عثمانی در ساعات شب از رونق باورنکردنی برخوردار می باشد. اگر از شب نشینی های دوستانه و لذت بردن از فضایی رنگارنگ محله ها لذت می برید، محله آرناووت کوی بهترین گزینه به شمار می رود.

محله لونت

محله لونت به عنوان مرکز تجارت شهر استانبول محسوب می گردد، و از بیشترین مراکز خرید، آسمان خراش های زیبا و پاساژ های پرفروش برخوردار می باشد. افرادی که به دنبال مکانی برای سرمایه گذاری می گردند، محله لونت می تواند گزینه ای ایده آل برایشان به شمار برود. وجود مترو رفت و آمد برای کاسبان و ساکنان محله را نیز راحت تر نموده.

محله کادیکوی یا محله قاضی کوی

یکی از لوکس ترین محله های استانبول که بیشترین مزون های لباس را به خود اختصاص داده؛ کادیکوی یا قاضی کوی نام دارد. وجود کلیسایی مربوط به قرن ۱۵ میلادی، رستوران، سینما، مترو و باغ های متعدد، زیبایی این محله را چندین برابر کرده. امکانات بیشماری که به لحاظ تفریحی، زندگی، کسب و کار و رفت آمد در محله کادیکوی قرار گرفته، آن رابه گرانترین محله های مسکونی-تجاری مبدل ساخته.

محله و میدان تقسیم و خیابان استقلال

میدان تقسیم و خیابان استقلال از شلوغ ترین محله های استانبول به شمار می رود که از قدمت تاریخی نیز برخوردار می باشد. وجود موزه های متعدد و فرهنگسراها با خیابانی که تمام سنگفرش شده جلوه ای خاص را پدید آورده است. سینمایی که در محله تقسیم قرار دارد هر چهارشنبه اکران عمومی رایگان داشته و در طبقه فوقانی سینما نمایی از باغی سرسبز توجه هر بیننده ای را جلب می نماید.

محله مودا

یکی از محله های محبوب و مشهور استانبول که در بخش آسیایی کشور ترکیه قرار گرفته، از ویژگی جالبی برخوردار می باشد و آن امکان تردد در شهر با قایق است. این محله را که ونیز استانبولی نیز می نامند، در حاشیه دریا کافه، رستوران، زمین بازی و منطقه ای برای شنا داشته که بسیار مورد توجه مردم قرار می گیرد.  تور کیش را در سایت سفر باتو از دست ندهید.

محله کورچشمه استانبول

در نزدیکی محله مشهور بشیکتاش محله ای به نام کورچشمه قرار گرفته، که در منطقه اروپایی ترکیه واقع گردیده. علت نام گذاری این محله به کورچشمه وجود چشمه ای تاریخی متعلق به قرن پانزدهم می باشد، که از سوی یکی از شعرای بزرگ ترک به نام عثمان افندی به نام کورچشمه یا همان چشمه خشک خوانده شد. محله کور چشمه از جمله کم جمعیت ترین مناطق مسکونی استانبول نیز محسوب می گردد.

Share