معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

عیادت از بیماران کرونایی ممنوع است | در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ بیمار شناسایی شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه عیادت از افراد کرونا مثبت بستری در منازل ممنوع است، گفت: تاکنون نمونه ای از ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در گیلان نداشته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، آبتین حیدرزاده با اشاره به اینکه تنها راهکار قطع زنجیره انتقال و انتشار ویروس کرونا همچنان چنانچه رعایت دستور العمل های بهداشتی است، اظهار کرد: مشارکت مردم و رعایت توصیه کادر درمان و پرستاران می‌تواند زمینه قطع انتقال این ویروس در استان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه قطعاً مشارکت مردمی سبب خواهد شد امسال سال نوی خوبی در پیش داشته باشیم، افزود: همه مردم باید در کنار مسئولین و کادر درمان باشند و استفاده از ماسک مهم‌ترین کاری است که مردم می‌توانند در هنگام حضور در بیرون از منازل انجام دهند.

حیدرزاده با اشاره به استفاده از دو ماسک در هنگام خروج از منازل و حضور در اماکن شلوغ، گفت: با توجه به ماه‌های پایانی سال و خرید شهروندان برای ایام عید توصیه می‌کنیم در هنگام خریدها وارد مغازه‌ها و اماکن شلوغ نشوند.

وی ادامه داد: قطعاً مردم استان گیلان همانند ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا می‌توانند با مشارکت و همکاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار کادر درمان و پرستاران زمینه را برای کنترل و مهار ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن به وجود آورند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در کشور اشاره کرد و گفت: به گفته وزیر بهداشت احتمالاً این ویروس در کل کشور منتشر شده ما نیز به صورت روزانه اقدامات لازم، رصد و پایش های مستمر در سطح استان را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلاء به این نمونه جهش یافته در استان دیده نشده اما این بدان معنا نیست که در استان گیلان این ویروس وجود ندارد، ادامه داد: قطعاً باید رعایت کنیم.

حیدرزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ بیمار کرونایی شناسایی و نیازمند بستری در مراکز درمانی بودند.

وی با بیان اینکه متأسفانه روند ابتلاء و بستری‌ها در استان گیلان دوباره صعودی شده که اصلاً مناسب نیست، افزود: توصیه ما به شهروندان همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم حضور در تجمعات، دورهمی های خانوادگی و دوستانه، عدم برگزاری مراسم عزا و عروسی، رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی مداوم دست‌ها و استفاده ماسک در هنگام حضور در اماکن عمومی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان متأسفانه طی روزهای گذشته باز شاهد افزایش دورهمی ها در سطح استان گیلان بوده ایم، گفت: این یکی از عوامل انتقال و انتشار ویروس کرونا است.

وی همچنین به موضوع عیادت از افراد کرونا مثبت بستری در منازل نیز اشاره و اظهار کرد: متأسفانه شاهد این هستیم که افرادی که کرونا مثبت هستند و در منازل باید دوران قرنطینه خود را ادامه دهند از سوی اقوام و دوستان عیادت می‌شوند که این خود نیز می‌تواند عاملی برای انتشار بیشتر این ویروس در سطح استان باشد.

Share