اعلام یک عرضه اولیه جدید:

عرضه اولیه “کزغال” در چهارشنبه قطعی شد

زمان قطعی بیست و ششمین عرضه اولیه سال مشخص و مقرر شد، چهارشنبه هفته جاری ۱۰ درصد از سهام زغال سنگ پرورده طبس در فرابورس واگذار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در حالی فرآیند عرضه اولیه‌ها پس از واگذاری ۱۵ درصد سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا در ۱۷ دی به دلیل وضعیت نوسانی بازار سهام متوقف شد که با گذشت کمتر از یک ماه دوباره واگذاری‌ها آغاز و چهارشنبه هفته جاری، بازار اول فرابورس میزبان شرکت زغال سنگ پرورده طبس است که به عنوان بیست و ششمین عرضه اولیه سال انجام می‌شود.

به این ترتیب، ۱۰ درصد از سهام «کزغال» معادل ۲۰۰ میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی ۶۰ سهم و دامنه قیمت ۱۹۵۰ تا ۲۰۵۰ تومانی هر سهم، آماده عرضه شده که زمان سفارش خرید این سهم در روز عرضه اعلام خواهد شد.

مدیر عرضه شرکت کارگزاری صبا تامین و متعهدین خرید کارگزاری صبا تامین و سرمایه‌گذاری صبا تامین هریک به میزان ۲۵ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه هستند.

معرفی شرکت؛

شرکت زغال سنگ پروده طبس یکم آذر سال ۸۶ در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان طبس به ثبت رسید و سال ۹۳ بر اساس قرارداد با دو سازمان خصوصی‌سازی و تامین اجتماعی و اجرای مصوبه هیات وزیران، ۹۵ درصد سهام شرکت بابت رد دیون دولت به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد واگذار شد.

۱۷ تیر سال ۹۷ بالغ بر ۵۶ هزار و ۹۹۶ سهم از موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به شرکت بین المللی فولاد تجارت دالاهو منتقل و سپس برابر صلح سهام طبق دستور وزیر کار تعداد ۴۰ هزار و ۹۱۵ سهم از سهام به سرمایه‌گذاری صدر تأمین واگذار شد. پس از انجام مطالعات امکان‌پذیری استخراج مکانیزه ناحیه پرورده و اجرای عملیات فاز یک تجهیز معدن زغال سنگ پرورده توسط کنسرسیوم ایریتک – ایراسکو، نهایتاً این فاز با ظرفیت تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن زغال سنگ خام و ۷۵۰ هزار تن کنسانتره به روش جبهه کار طولانی در پرورده یک از سال ۸۶ توسط شرکت زغال سنگ پروده طبس مورد بهره برداری قرار گرفت.

همزمان با اجرای این طرح بزرگترین کارخانه زغالشویی ایران نیز در جوار معدن با مساحت ۵۶۲۰ متر مربع و با ظرفیت ۳۰۰ تن در ساعت احداث و همگام با آغاز استخراج زیر زمین، فرآوری زغال سنگ خام با دو روش محیط سنگین و فلوتاسیون ستونی در این کارخانه عملیاتی شد.

سرمایه این شرکت با ۱۱۱۱ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۶ میلیون تومان بوده و طی دو مرحله افزایش سرمایه به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. ۶۸ درصد سهام به سرمایه‌گذاری صدرتامین، ۲۷ درصد به شرکت بین المللی فولاد تجارت دالاهو و ۵ درصد به ۸۶۴ نفر از کارکنان شرکت تعلق دارد. دو طرح توسعه‌ای شامل طرح اصلاح مدار تغلیظ کارخانه زغالشویی و توسعه و خرید تجهیزات تمام مکانیزه ست دوم لانگ وال در دستور کار است.

Share