نماینده مردم بناب در مجلس:

طرح مجلس فقط اسم شفافیت دارد | ۶۰ درصد کارهای مجلس پوپولیستی است

نماینده مردم بناب در مجلس با اشاره به طرح شفافیت آرا گفت: موافق شفافیت هستم اما اگر این طرح مجلس تصویب شود نمایندگان هر روز زیر فشار افکار پوپولیستی عده ای قرار می گیرند و کار کارشناسی در کشور تعطیل می شود و مجلسی که اکنون ۶۰ درصد کارهایش عوام پرستی و پوپولیستی است در صورت تصویب این طرح، ۹۰ درصد کارهایش پوپولیستی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «محمد باقری بنابی»، نماینده مردم بناب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با «طرح شفافیت آرا» گفت: بحث شفافیت آرا در کمیسیون مجلس مطرح و بررسی شد ولی در صحن رای نیاورد. من به مزایا و معایب طرح کاری ندارم، اما باید دید شفافیت آرا از کجا آمده و ریشه آن از چیست. آیا شفافیت در همه جا موضوع خوبی است؟! در کشور سه نهاد مهم قانونگذاری داریم یکی مجلس، دیگری شورای نگهبان و سوم مجمع تشخیص مصلحت نظام است که در صورت اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان ورود می‌کند، اگر می‌خواهیم شفافیت داشته باشیم باید هر سه نهاد متولی قانون شفاف باشند.

او ادامه داد: طرح شفافیت مجلس فقط برای رفع تکلیف است تا نمایندگان بگویند به قول و وعده‌مان عمل کردیم. من در طرح مجلس شفافیتی نمی‌بینم فقط اسم شفافیت را دارد، موافقان طرح می‌گویند پیگیرند تا رای اعتماد به وزرا و استیضاح به صورت پنهان باقی بماند اما به نظر من اگر بنا است شفافیتی صورت بگیرد باید همه نهادها بدون رودربایستی شفاف شوند.

باقری بنابی گفت: موافق شفافیت هستم اما اگر این طرح مجلس تصویب شود نمایندگان هر روز زیر فشار افکار پوپولیستی عده‌ای قرار می‌گیرند و کار کارشناسی در کشور تعطیل می‌شود و مجلسی که اکنون ۶۰ درصد کارهایش عوام پرستی و پوپولیستی است در صورت تصویب این طرح، ۹۰ درصد کارهایش پوپولیستی می‌شود و شفافیت در مجلس به معنای پوپولیستی حاصل می‌شود و شفافیتی که اصل بر صداقت باشد را شاهد نیستیم. همچنین نفاق و منافق‌پروری زیادتر می‌شود و خود سانسوری و نادیده گرفتن منافع ملی را شاهد خواهیم بود اما اگر همه دستگاه‌ها شفاف شوند و هزینه این شفافیت را بدهند، اتفاقات خوبی می‌افتد.

Share