مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

شروع یخبندان در گیلان از امشب تا دوشنبه آینده | لزوم تجهیز خودرو به امکانات ایمنی

مدیرکل هواشناسی گیلان از وقوع پدیده یخبندان در گیلان از امشب تا دوشنبه هفته آینده خبر داد و توصیه‌هایی به مردم جهت پیشگیری از خسارت‌های احتمالی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با فارس از صدور اطلاعیه هشداری سطح نارنجی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: در پی بارش برف در گیلان و کاهش محسوس دما، پدیده یخبندان در گیلان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به زمان شروع و پایان پدیده یخبندان در گیلان، افزود: این پدیده از امشب شروع‌شده و تا دوشنبه در استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به سه جزئیات یخبندان در مناطق مختلف گیلان، گفت: هم در ارتفاعات و هم جلگه شرایط برای یخبندان وجود دارد که معمولاً میزان یخبندان در ارتفاعات شدیدتر از جلگه است.

وی با اشاره به اثر مخاطره پدیده یخبندان در گیلان، گفت: خسارت به محصولات و تأسیسات کشاورزی و صنعتی، یخ‌زدگی و لغزندگی جاده‌ها و افزایش مصرف سوخت ازجمله اثر مخاطرات پدیده یخبندان در گیلان است.

دادرس توصیه‌ای به متولیان سوخت استان کرد و افزود: مدیریت توزیع و مصرف سوخت و حامل‌های انرژی با توجه به کاهش محسوس دما طی صبح و شب از ضروریات است.

وی بر لزوم محافظت از تأسیسات صنعتی، کشاورزی و سیستم‌های آبیاری و همچنین محافظت از کنتورهای آب و گاز تأکید کرد‌.

مدیرکل هواشناسی گیلان با تأکید بر رعایت احتیاط در ترددهای جاده‌ای، تصریح کرد: علاقه‌مندان به فعالیت‌های کوهنوردی نیز باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

دادرس در توصیه‌ای خطاب به رانندگان نیز گفت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌ای برف‌گیر را دارند نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی ازجمله زنجیر چرخ و گرمایش خودرو اقدام کنند.

وی با اشاره به میزان دمای فعلی استان، گفت: در حال حاضر منطقه اسبه‌وونی در تالش با دمای ۷.۷- درجه سلسیوس سردترین نقطه در میان ایستگاه‌های هواشناسی را دارد.

Share