مدیرکل فرودگاه گیلان؛

شرایط جوی مانع از نشستن پروازها در فرودگاه رشت شد!

بارش برف و مساعد نبودن شرایط جوی مانع از نشستن پرواز ها در فرودگاه رشت شد و پرواز تهران – رشت نیز فعلا به مهرآباد بازگشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایرنا، مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: فرودگاه سردار جنگل رشت عملیاتی است و  برفروبی از ساعتی پیش در این مجموعه آغاز شده است.

سید محسن میرحسینی افزود: برای  امروز ۱۲ سورتی پرواز به صورت رفت و برگشت به مسیرهای تهران، کیش، تبریز، اصفهان از فرودگاه سردار جنگل رشت برنامه ریزی شده است که به محض مساعد شدن شرایط جوی پروازها انجام خواهد شد.

در زمان حاضر ۸۲ پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به مقاصد تهران، عسلویه، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کیش، مشهد، اهواز، بوشهر و شیراز انجام می شود.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در  ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

Share