شهردار رشت در مراسم رونمایی از خودروهای نردبان و پلتفرم:

سه دستگاه خودروی آتش‌نشانی پیشرفته به ناوگان آتش‌نشانی رشت اضافه شد

شهردار رشت از افزوده شدن سه خودرو آتشنشانی با برند زیگلر آلمان به مجموعه آتش‌نشانی خبر داد و گفت: برای خرید این تجهیزات پیشرفت معادل هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد احمدی در مراسم رونمایی از دستگاه‌های جدید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری که با حضور اعضای شورا و مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: سه دستگاه خودرو آتشنشانی پیشرفته به مجموعه ناوگان آتش‌نشانی رشت اضافه شد.

شهردار رشت ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، آرزوی صحت و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و توفیق خدمت‌گزاری برای همه خدمتگزاران واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: بهترین اتفاق در عمر فعالیت‌های اداری من امروز با پوشیدن لباس مقدس آتش‌نشانی رقم خورد.

احمدی تلاش و پیگیری‌های مستمر رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت برای تکمیل تجهیزات این سازمان را قابل تقدیر ذکر کرد و گفت: امروز از ۳ دستگاه خودروی نردبان پلتفرم شامل یک دستگاه نردبان ۴۲ متری، یک دستگاه پلتفرم ۴۴ متری و یک پلتفرم ۵۵ متری رونمایی می‌کنیم که از برندهای معتبر دنیا برای امداد و نجات و اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه خریداری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک با احداث ساختمان‌های بلندمرتبه نیاز به این خودروها بیش از پیش احساس می‌شود و البته امیدواریم که هیچ وقت در شرایطی قرار نگیریم که از این خودروها استفاده کنیم.

شهردار رشت تصریح کرد: قرارداد خرید سه خودرو آتشنشانی پیشرفته با مایان فولاد در سال ۹۵ بسته شد که نماینده انحصاری زیگلر آلمان در ایران است.

سید محمد احمدی ضمن تشکر از دلگرمی‌های اعضای شورای شهر رشت، اضافه کرد: این خودروها از طریق منطقه آزاد و پس از یکسال بلاتکلیفی در این منطقه برای بهره‌برداری وارد رشت شد.

شهردار رشت ضمن تشکر از کسانی که پایه‌گذار تفکر تجهیز و ارتقای تجهیزات آتش‌نشانی رشت بودند از استمرار چنین رویکردی در شهرداری خبر داد و اضافه کرد: ما در مقابل حوادثی مانند بروز آتش‌سوزی نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و بدون شک فقط نیروی انسانی نمی‌تواند به صحنه وارد شود بنابراین قطعا تجهیزات پیشرفته آتش‌نشانی به ما کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه پرسنل آتش‌نشانی از جان خود مایه می‌گذارند و با قداست خود در مقابل بحران‌ها حضور پیدا می‌کنند اظهار داشت: ما هم باید حداقل تجهیزات را برای آتش‌نشانان عزیز فراهم کنیم.

Share