تحلیل جبار کوچکی‌نژاد از فضای انتخابات؛

رئیسی بالای ۷۰ درصد نامزد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود | اگر او نیاید وضعیت قابل پیش بینی نیست

فعال سیاسی اصولگرا گفت: بعد از آقای رئیسی پراکندگی آرا را شاهد خواهیم بود چون همه مدعی هستند و روی هیچ کدام آنها در جریانات سیاسی اصولگرا و عموم مردم وحدت نظری وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیروزی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برای اصولگرایان گرچه ساده به نظر می رسد اما آرایش نهایی صحنه هنوز مشخص نیست.

جبار کوچکی‌نژاد درباره سناریوهای انتخاباتی اصولگرایان به نامه‌نیوز گفت: با توجه به شرایط کشور در حوزه اقتصادی، آزمون و خطا آسیب جدی به نظام می زند بنابراین معتقدم این دوره از رقابت سیاسی مانند زمین کشتی می ماند که باید افراد فنی و خُبره وارد شوند تا بتوانند بخش های مختلف اجتماعی را همراه خود داشته باشند.

وی با اشاره تلاش های دلسوزان نظام برای اجماع روی یک نامزد، افزود: اگر آقای رئیسی بیاید این اجماع بین جریانات اصولگرایی اتفاق می افتد، در غیر این صورت روی هیچ گزینه ای حتی اجماع ۶۰ تا ۷۰ درصدی نیز اتفاق نمی افتد، بر این اساس اصولگرایان دچار مشکلات داخلی می شوند و زمان انتخابات احتمال شکنندگی و بروز انشقاق میان آنها بیش از حد خواهد بود.

این فعال سیاسی درباره احتمال درخواست رسمی اصولگرایان از سیدابراهیم رئیسی برای کاندیداتوری، یادآور شد: شرایط نظام ایجاب می کند که این وحدت و اجماع برقرار شود و نگرانی های سیاسی را به حداقل برساند. ضمن آنکه مردم نیز انتظار دارند شرایط برای اجماع میان اصولگرایان به وجود آید و اوضاع ختم به خیر شدن فراهم شود.

وی افزود: تقریبا الان این مطالبه گری به صورت حضوری و غیرحضوری برای کاندیداتوری آقای رئیسی وجود دارد و این ندای واحد در حال اعلام است که ایشان پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بگذارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره شانس سایر گزینه های مطرح در جریان اصلاحات اظهار کرد: الان تمرکز روی یک گزینه است و اگر او نیاید، دیگر وضعیت قابل پیش بینی نیست که چه اتفاقی در صحنه سیاسی کشور رخ دهد.

وی توضیح داد: بعد از آقای رئیسی پراکندگی آرا را شاهد خواهیم بود چون همه مدعی هستند و روی هیچ کدام آنها در جریانات سیاسی اصولگرا و عموم مردم وحدت نظری وجود ندارد. باید ببینیم وقتی تکلیف کاندیداتوری رئیسی روشن شد چه اتفاقی می افتد. در مجموع معتقدم آقای رئیسی بالای ۷۰ درصد می آید و نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود.

Share