درخواست مدیرعامل شرکت پیشروتاب از آیت الله رئیسی؛

دلایل تعطیلی و نابودی کارخانجات نساجی گیلان ریشه یابی شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پیشروتاب (گروه صنعتی دکتر برق لامع) با اعلام فعالیت ۱۵ درصدی ظرفیت این مجموعه منحصر بi فرد صنعتی با قدمت بالغ بر ۷۰ساله در کشورمان، از سازمان امور مالیاتی کشور و به تبع آن استان گیلان و نیز بانک ملت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از کاشف اسرار، ”کاظم مادرشاهی ” اظهار کرد: این مجموعه صنعتی برابر پروانه بهره برداری صادره از سوی سازمان صمت گیلان می‌تواند سالانه حوله به ظرفیت ۵ میلیون و ۷۴۰ هزار متر مربع و ماسک پارچه‌ای قابل شستشو به میزان ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع تولید کند.

وی وسعت مجموعه ریسندگی و بافندگی پیشروتاب را ۴ هکتار عنوان کرد و متذکر شد: این مجموعه صنعتی مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانه حوله بافی کشور و تنها واحد صنعتی حوله بافی در استان گیلان است.

این فعال صنعتی با اشاره گذرا به بروز مشکلات عدیده برای شرکت تا سال ۹۲ و رفتن تا مرز ورشکستگی شرکت، خاطر نشان کرد: به حمدالله هیات مدیره جدید توانست با تلاش، این سرمایه ملی را احیا و پویا بکند و هرساله از سال قبل شکوفاتر پیش می‌رود.

کاظم مادرشاهی ” با اعلام فعالیت ظرفیت ۱۵ درصدی کارخانه پیشروتاب با تعداد ۱۰۰ نفر پرسنل، تصریح کرد: در صورت تامین سرمایه در گردش مورد نیاز قادر خواهیم بود تا ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و تا ۲ هزار نفر غیر مستقیم اشتغالزایی داشته باشیم.

وی دستگاه‌های خطوط تولیدی مجموعه تحت مدیر عاملی خودش را ساخت کشورهای آلمان، فرانسه و انگلستان و در نوع خود بی‌نظیر دانست و با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، تصریح کرد: این کارخانه از سنوات گذشته تاکنون با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کرده است.

مدیر عامل شرکت، یکی از مشکلات عدیده در زمان اعمال تحریم‌ها را سختی در تامین قطعات و تعمیرات دستگاه‌های خط تولید اعلام و ابراز کرد: خوش بختانه با تکیه بر دانش بومی و نیروهای متخصص جوان شاغل در مجموعه توانستیم بر تحریم‌ها فائق بیاییم و الحمدالله هم اکنون نیازی به دانش و قطعات خارجی نداریم.

” مادرشاهی ” در پاسخ به سوال خبرنگار ” کاشف اسرار ” برای تشریح مشکلات فعلی شرکت ” پیشروتاب ” با سازمان امور مالیاتی کشور و به تبع آن استان گیلان، از طرح این سئوال قدردانی کرد.

وی گفت: یکی از شگفتی‌های ” حسین مدرس خیابانی ” به عنوان سرپرست سابق وزارت صمت در جریان بازدید سال جاری از کارخانه ما، طرح این سئوال بود: ” اگر این برند قدیمی نتواند صادرات بکند، پس چه کسی می‌تواند صادرات داشته باشد؟ ”

این فعال صنعتی جوان با بیان این که محصولات ” گروه صنعتی دکتربرق لامع «در سالیان نه چندان دور به کشورهایی از جمله:» آلمان، انگلستان، امارات متحده عربی و روسیه “صادر می‌گردید، ابراز کرد: پیشروتاب از لحاظ کیفیت تنها شرکتی بود که از میان ده تولید کننده حوله در ایران، مجوز فروش در بازارهای کشور روسیه را اخذ کرد.

همچنین به گفته مادرشاهی، پیشروتاب” تنها شرکتی می‌باشد که توانست با شرکت ” آدیداس ” انعقاد قرارداد نماید و برای این برند جهانی در ایران حوله تولید و توزیع بکند و افتخاری برای مجموعه ما و کشورمان می‌باشد، این در حالی است که حوله‌های این برند برای دیگر کشورهای جهان در بلژیک تولید می‌کند.

وی با تشریح پاره‌ای از مشکلات شرکت پیشروتاب درعدم صادرات محصولات خود به دیگر کشورها، اظهار کرد: چندین سال می‌باشد مشتریان خوب خارجی را به علت‌عدم صدور کارت بازرگانی (به بهانه بدهی مالیاتی) از دست داده ایم.

مدیرعامل تنها کارخانه حوله بافی گیلان، اعتقاد دارد: تولید کننده با کارت بازرگانی یک ریال منفعت مالی آنی و تسهیلات هم نمی‌تواند داشته باشد، بلکه کارت بازرگانی وسیله است که بتوان با آن صادرات انجام داد و برای کشور ارز آوری کرد و به نوعی یک ابزار کار است که متاسفانه از همان نیز علی رغم مصوبات خوب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، دریغ می‌کنند.

مادر شاهی، تصریح کرد: علی رغم دستور مساعدت استاندار گیلان و مصوبات ستاد رفع موانع تولید استانی و هم چنین کشوری، سازمان مالیاتی گویی حکومتی خودمختار است و اعتنایی به این دستورات ندارند و عملاً عملکردی خلاف فرامین مقام معظم رهبری و مقامات ارشد ملی برای حل مشکلات تولیدکنندگان دارند. البته با پیگیری‌های فراوان و البته با گذشت سه سال و نیم، حدود دو ماه گذشته کارت بازرگانی صادر و تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: با این کارشکنی‌های صورت گرفته شرایطی را به وجود آوردند که ما به عنوان تولید کننده از صادرات، افزایش تولید، ایجاد اشتغال پایدار و حتی حفظ وضعیت موجود کلاً منصرف شده و در بحران‌ها غوطه‌ور شدیم و بازارهای هدف بسیار خوبی در کشورهای روسیه، آذربایجان، عراق و امارات متحده عربی از دست دادیم ولی ما باید بدانیم اگر جوانان غیور این سرزمین در دوران دفاع مقدس، جانانه جنگیدند اکنون نیز وظیفه ماست که از این بی‌مهری‌ها دلسرد نشده و همچنان این سنگر را در جنگ اقتصادی کنونی پاس داریم.

این کارآفرین جوان، اذعان کرد: یکی از مسائلی که در ستاد تسهیل استان گیلان قابل پیگیری نبود و به صورت ملی باید پیگیری بشود بانک ملت است به طوری که در اواخر دهه ۸۰ واردات ماشین آلات این شرکت را با مشارکت بانک ملت انجام دادیم.

به گفته این فعال صنعتی، در تبصره یک ماده‌ی ۲۰ قانون رفع موانع تولید صراحتاً قید شده است که تسهیلات دریافتی به نرخ روز گشایش باید تسویه بشود، لکن متاسفانه علی رغم پیگیری‌های مختلفی که از مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی و بانک ملت صورت گرفت تا به امروز این مهم انجام نشده است.

مدیر عامل واحد صنعتی نمونه استان گیلان (در سال ۸۷)، یادآور شد: ورشکستگی شرکت توسط دادگستری سنگر در سال ۱۳۹۲ اعلام شد و ما در سال ۹۳ تمام بدهی را پرداخت کردیم و تا به امروز یک ریال از منابع دولتی یا غیر دولتی استفاده نکردیم.

مهندس مادرشاهی، ادامه داد: دو بدهی بانکی (بانک کارآفرین و قوامین)، نزدیک ۶ میلیارد تومان ) و حدود ۲ میلیارد تومان بدهی کارگری نیز توسط هیئت مدیره جدید به صورت کامل پرداخت شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه سازمان امور مالیاتی برای سالی که این کارخانه در حالت ورشکستگی و تحویل دادگاه بوده، به صورت غیر واقعی و ظالمانه، ۴ میلیارد تومان فروش در نظر می‌گیرد و بر اساس آن مالیات ارزش افزوده‌ای معادل یک میلیارد تومان برای این شرکت در نظر می‌گیرد.

به گفته مدیر عامل شرکت پیشروتاب (گروه صنعتی دکتربرق لامع) به طور یقین وقتی این رفتارهای ظالمانه را شرکای خارجی می‌بینند، اعتماد و ورود پیدا نمی‌کنند.

” مادر شاهی” تامین فوری سرمایه در گردش به میزان ۵ میلیارد تومان برای شرکت ” پیشروتاب ” بسیار حائز اهمیت ” و یکی از مشکلات عدیده حال حاضر بیان کرد.

وی اظهار کرد: این شرکت توانست حدود ۵ سال قبل مصوبه ستاد رفع موانع تولید مبنی بر تامین سرمایه در گردش را اخذ نماید ولی علی رغم این که مصوبات ستاد مذکور لازم الاجراست ولی متاسفانه تاکنون به رغم معرفی سند مسکونی جهت تضمین وام، حتی یک ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت نشده است.

این فعال صنعتی، اعتقاد دارد: اگر ۵ میلیارد تومان مصوب در حدود ۴ سال قبل توسط بانک‌ها به شرکت تزریق می‌گردید سبب افزایش ۳۰ درصدی میزان افزایش ظرفیت می‌گردید ولی امروزه با افزایش قیمت نخ، سبب افزایش ۵ درصدی ظرفیت تولید خواهد شد.

” مادر شاهی ” با تاکید برعدم نیاز به احداث ابنیه و تهیه ماشین آلات جدید برای شرکت ” پیشرو تاب ” معتقد است: هم اکنون کارخانه ما به عنوان بنز آخرین سیستم، پول بنزین ندارد تا حرکت بکند و نیاز دارد تا در سال ” جهش تولید «هر چه سریعتر اعتبارات مورد نیاز توسط بانک‌های عامل به مجموعه» کارخانجات ریسندگی و بافندگی پیشروتاب “تزریق بشود.

وی یکی از دست اندازهای بزرگ فعلی شرکت” پیشرو تاب ” را رفتار سازمان امور مالیاتی کشور و به تبع آن اداره کل امور مالیاتی گیلان اعلام کرد و مدعی شد: سازمان مالیاتی بعضاً بدون توجه به مسائل کلی نظام، اهداف و شرایط حساسی که تولید کنندگان قرار دارند، مالیات‌های غیرواقعی وضع می‌کند و یا اینکه در وصول آن از هر حربه‌ای استفاده مینماید.

” مادر شاهی ” با انتقاد از شنیده نشدن صدای اعتراض مدیران شرکت ” پیشروتاب ” به در نظر گرفتن ۱ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در هیات‌های بدوی و تجدید نظر مالیاتی، از مکاتبه استاندار گیلان و موافقت وزیر اقتصاد برای رسیدگی به پرونده در کمیسیون ماده ۲۵۱ مکرر مالیاتی استانی قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد کمیسیون مذکور جلوی این ظلم فاحش را بگیرد.

” مادرشاهی ” با اشاره به در دست رسیدگی بودن پرونده در کمیسیون مذکور، از اعضای هیات خواست با اعمال دقت نظر لازم نگذارند به صنعت حوله بافی استان ظلم شود تا شاهد تعطیلی مجدد کارخانه و بیکاری کارگران نشویم.

وی با ابراز خرسندی از سفر قریب الوقوع رییس قوه قضاییه به گیلان که احتمالا پنج شنبه هفته جاری صورت می‌پذیرد، تقاضا کرد در جریان سفر ” حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی “به استان، دلایل تعطیلی و نابودی کارخانجات نساجی این خطه که روزگاری در کشورمان پر آوازه بودند و فقط اسمی از آن‌ها در اذهان باقی مانده، ریشه‌یابی و حل بشود.

این فعال صنعتی، رفتار ظالمانه بانک ملت در شراکت با شرکت” پیشروتاب ” را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: ثبت سفارشات برای واردات ماشین آلات صنعتی مورد نیاز در سال ۱۳۸۳ انجام شد و با مشارکت بانک مذکور خطوط تولیدی وارد شد.

” مادرشاهی ” با بیان این که قرار بود کارخانه در سال ۸۴ راه بیفتد ولی به دلیل واهی بانک ملت طی اقدامی عجیب دستگاه‌های ژاکارد که قلب خط تولید بود را تحویل کارخانه نداد و به مدت ۵ سال بصورت غیرقانونی در انبار بانک نگهداری کرد و سبب ورشکستگی این کارخانه مجهز صنعتی شد.

وی در پایان خط تولید شرکت پیشرو تاب را یک سرمایه ملی در استان گیلان قلمداد کرد و اعلام کرد: تولیدات این مجموعه نیاز ادارات، سازمانها، بیمارستانها، هتل‌ها، کارخانجات و فروشگاه‌های کالای خواب و حمام را در ۲۰ استان کشور تامین می‌نماید.

Share