قائم مقام کارخانه هپی لند:

در سال جهش تولید، تولید ایرانی از قطعی برق بیشترین ضربه را خورده است

قائم مقام هپی لند خاطر نشان کرد: قطعی ۶ الی ۸ ساعته برق باعث ایجاد ضررهای میلیاردی به تولیدکنندگان و کارخانه های واقع در شهرک های صنعتی شده و دستگاه های کارخانه آسیب های الکترونیکی جبران ناپذیری دیده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قائم مقام کارخانه پوشاک هپی لند با اشاره به قطعی برق مداوم در گیلان گفت: در سالی که مزین به شعار جهش تولید است ، تولید کنندگان ایرانی پس از کرونا، بیشترین ضربه را از قطعی های مداوم برق خورده اند.

قائم مقام کارخانه پوشاک هپی لند در مصاحبه ای با خبرنگاران با بیان اینکه قطع شدن مداوم برق ضربه های غیر قابل جبرانی به خطهای تولید زده است، خاطر نشان کرد: قطعی ۶ الی ۸ ساعته برق باعث ایجاد ضررهای میلیاردی به تولیدکنندگان و کارخانه های واقع در شهرک های صنعتی شده و دستگاه های کارخانه آسیب های الکترونیکی جبران ناپذیری دیده اند.

کتایون کاتوزیان با تاکید بر اینکه متاسفانه خط تولید از برنامه زمان بندی شده و بازار عقب افتاده است افزود: وقتی پوشاک تولید شده نتواند در زمان مشخص تولید شود، در نتیجه در زمان مخصوص به خود نیز در بازار عرضه نمی شود و این چیزی جز ضرر برای کارخانه های تولیدی نیست و این اتفاقات زمانی در حال وقوع است که هنوز هم تولیدکنندگان از آسیب های عدم فروش در اسفند ماهِ سال گذشته، بهار و تابستان و تعطیلی ۲۰ روزه پاییز امسال کمر راست نکرده اند.

وی در ادامه همچنین تاکید کرد: این قطعی برق باعث تعطیلی برخی از شیف های کاری و حتی کارگاه های کوچک خانگی برونسپار شده است که نتیجه ای جز بیکاری صدها جوان شاغل به دنبال نداشته است.

قائم مقام کارخانه پوشاک هپی لند در بخشی دیگر از سخنان خود با گلایه از وضع موجود تصریح کرد: در سالی که مزین به شعار جهش تولید است، تولید کنندگان ایرانی پس از کرونا بیشترین ضربه را از قطعی های مداوم برق خورده اند و این اصلا قابل پذیرش نیست.

کاتوزیان در ادامه با بیان اینکه چنین قطعی برقی را صرفا در گیلان شاهد هستیم، یادآور شد: وقتی کارخانه هایی همچون هپی لند به تعهدات خود عمل می کند و یا در برخی مواقع کوچکترین تاخیری در واریز هزینه ها، با شدید ترین اخطار ها مواجه می شود انتظار دارد مانعی برای جهش تولید در تولیدات پوشاک خود نداشته باشد.

وی در پایان با ارائه راهکاری برای مدیریت این بحران خاطر نشان کرد: مسئولان مربوطه با در اختیار گذاشتن ژنراتورهای مولد برق و یا ارائه گازوئیل با قیمت مناسب تر به کارخانه ها می توانند تا حدودی این بحران را مدیریت و از آسیب های غیر قابل جبران آینده و تاثیر بر روی قیمت کالا در بازار تاثیرگذار باشند.

Share