در نشست رمضانپور و حاجی پور با بازاریان عنوان شد؛

در خیابان مطهری برای مامورین سد معبر قمه می‌کشند | احتمال انتقال ایستگاه سواری رشت به خمام

رئیس شورای شهر رشت گفت: در مورد بازگشایی خیابان اقتصاد ملک‌هایی خریداری شده و پیگیری‌هایی با نیروی انتظامی انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای شهر رشت با جمعی از بازاریان عصر روز یکشنبه در ساختمان شورا برگزار شد.

در این جلسه  که با حضور اسماعیل حاجی‌پور رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از مدیران شهرداری و مشاوران برگزار شد به بررسی مشکلات این شهروندان پرداختند.

در ابتدا بازاریان به طرح مشکلات خود پرداختند و مهمترین مساله عنوان شده جابه جایی ایستگاه سواری رشت به خمام بود که در خیابان شریعتی و نزدیک بازار قرار دارد و سبب بروز مشکلات و معضلاتی ترافیکی و اجتماعی شده است که مصوب شد در اولین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در این مورد تصمیم گیری شود.

احمد رمضانپور نرگسی در مورد بحث پیاده راه شهرداری رشت به دفاع از لزوم پیاده راه و پروژه ساختش پرداخت اما عنوان کرد که روش کار مشکلاتی داشته است که باید در ابتدا به آنها پرداخته می‌شد و قبل از موخره پیاده را مقدمات را فراهم می‌کردند.

رییس شورای شهر افزود: در زمان مسعود نصرتی مطالعاتی در این زمینه صورت گرفت و در بودجه برای خریداری گاراژ جفرودی و صندوق جاویدان هم پیش بینی انجام گرفت که متاسفانه تاکنون به انجام نرسیده است.

وی افزود: در مورد بازگشایی خیابان اقتصاد ملک‌هایی خریداری شده و پیگیری‌هایی با نیروی انتظامی انجام شده است. خیابان ۸ دی هم چند خانه مانده بود که خریداری شد و برای دهه فجر افتتاح و بازگشایی می‌شود.

رمضانپور نرگسی گفت: شورا را تحویل گرفتیم با هزار میلیارد بدهی اما سعی کردیم پروژه‌ها را به گونه‌ای مدیریت کنیم که بدهکاری بیشتری بر شهر و شهرداری تحمیل نشود.

اسماعیل حاجی‌پور؛ رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت گفت: ۷۲ درصد بازاریان عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند و این درحالی است که شورای شهر رشت چهارماه بخشودگی بابت عوارض یه اصنافی که تعطیل بوده‌اند داده است و شورا خود را از بازاریان جدا نمی‌داند.

وی با انتقاد از نیروی انتظامی گفت: با اینکه در مورد خیابان اقتصاد به فرماندهی نیروی انتظامی نامه زده‌ایم اما توجه و پاسخی به نامه ما نشده است. چگونه است که پلیس خودش شارع عام که طبق قانون متعلق به شهرداری است را اشغال نموده و تبدیل به پارکینگ نموده و مانع بازگشایی خیابان و کم شدن بارترافیکی می‌شود.

حاجی پور در مورد سد معبر خیابان مطهری حاجی پور گفت: برای مامورین سد معبر داس و قمه می‌کشند اما نیروی انتظامی توجه‌ای نمی‌کند و آن منطقه محل فروش اموال دزدی و ممنوعه شده است.

وی افزود: در اولین جلسه کمیسیون ترافیک و حمل و نقل همان طور که در این جلسه مصوب شد به بررسی چگونگی و نحوه انتقال ایستگاه سواری خمام خواهیم پرداخت تا مشکل بازاریان در این مورد مرتفع شود.

Share